Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18.11.2011, sygn. ITPP2/443-1204/11/EB, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1204/11/EB

Opodatkowanie czynności wniesienia w formie aportu przyłączy cieplnych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 24 sierpnia 2011 r. (data wpływu 29 sierpnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wniesienia w formie aportu przyłączy cieplnych do spółki prawa handlowego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 sierpnia 2011 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wniesienia w formie aportu przyłączy cieplnych do spółki prawa handlowego.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W dniu 30 czerwca 2011 r. Rada Miejska, na podstawie uchwały, wyraziła zgodę na wniesienie przez Gminę aportu środków trwałych do spółki przedsiębiorstwa komunalnego w której posiada 100% udziałów. Gmina dokonała aportu przyłączy cieplnych wysokich parametrów. Przedmiotowe przyłącza są budowlami i zostały wybudowane przez Gminę w ramach realizacji zadania inwestycyjnego. W ramach inwestycji zmodernizowano 11 przyłączy cieplnych, które weszły w skład majątku trwałego Gminy. Wartość wkładu niepieniężnego wyniosła 153.307,00 zł, przy czym na podwyższenie kapitału zakładowego spółki wniesiono 153.000,00 zł (306 udziałów o wartości 500 zł każdy) oraz na podwyższenie kapitału zapasowego spółki 307,00 zł - tzw. agio - czyli różnica pomiędzy wartością nominalną objętych udziałów, a wyższą od nich ceną nabycia. Spółka zajmuje się eksploatacją sieci cieplnych oraz dostawą ciepła dla mieszkańców. Gmina nie podpisywała żadnych umów najmu ani dzierżawy dotyczących przedmiotowych przyłączy. Gminie nie przysługiwało prawo odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących budowę tych przyłączy, wobec braku związku ze sprzedażą opodatkowaną (Gmina nie uzyskała z tego tytułu przychodów). Od momentu ich wybudowania nie ponosiła wydatków na ich ulepszenie w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym. Przekazanie spółce przyłączy cieplnych uporządkowało sprawy władania i eksploatacji. Gmina będąca czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, potraktowała aport jako dostawę towarów, która winna zostać potwierdzona fakturą VAT, ze wskazaniem, że czynność ta jest zwolniona na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 i pkt 10a ustawy o podatku od towarów i usług. W dniu przekazania przyłączy cieplnych t.j. 23 sieprnia 2011 r. wystawiono fakturę VAT dla spółki ze stawką VAT zw.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00