Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.01.2011, sygn. IBPP3/443-793/10/PK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-793/10/PK

odliczenie podatku naliczonego wynikającego z faktur oraz faktur korygujących otrzymanych drogą elektroniczną w formacie PDF

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 12 października 2010r. (data wpływu 13 października 2010r.), uzupełnionym pismem z dnia 3 stycznia 2011r. (data wpływu 4 stycznia 2011r.) oraz pismem z dnia 10 stycznia 2011r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur oraz faktur korygujących otrzymanych drogą elektroniczną w formacie PDF - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 października 2010r. został złożony ww. wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur oraz faktur korygujących otrzymanych drogą elektroniczną w formacie PDF. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 3 stycznia 2011r. dnia 10 stycznia 2011r. będącymi odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 31 grudnia 2010r. znak IBPP3/443-793/10/PK .

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka dla celów prowadzonej działalności gospodarczej dokonuje zakupu towarów, materiałów oraz usług zarówno od kontrahentów krajowych jak i zagranicznych. W konsekwencji Spółka otrzymuje od kontrahentów faktury VAT, bądź faktury korygujące VAT. Zgodnie z zasadą obowiązującą w Spółce podstawą do obliczania wysokości podatku naliczonego VAT oraz kosztów uzyskania przychodu dla celów kalkulacji podatku dochodowego od osób prawnych są oryginały faktur VAT oraz faktur korygujących VAT otrzymywane wyłącznie drogą pocztową lub bezpośrednio od kontrahenta. W związku z faktem, iż zdarzają się sytuacje, w których faktury otrzymywane są od kilku dni do kilku tygodni po wykonaniu usługi lub/i otrzymaniu dostawy, Spółka zamierza, przyjąć zasadę drukowania faktur VAT oraz faktur korygujących otrzymanych drogą elektroniczną (mailem) w formacie PDF, i traktowania ich na równi z dokumentami otrzymanymi drogą pocztową lub bezpośrednio od kontrahenta. Faktury te jednak nie będą przesyłane systemem EDI oraz nie będą zabezpieczone podpisem elektronicznym w myśl rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur (Dz. U. nr 133, poz. 1119).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00