Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.04.2011, sygn. ILPP1/443-78/11-4/BD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-78/11-4/BD

Czy Miastu w opisanym powyżej stanie faktycznym przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z wydatków, które poniesione zostały przez Miasto na remonty i modernizacje w/w obiektów budowlanych ?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2, § 6 i § 10 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Miasta, przedstawione we wniosku z dnia 11 stycznia 2011 r. (data wpływu 17 stycznia 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 25 marca 2011 r. (data wpływu 29 marca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z wydatków poniesionych na remonty i modernizację obiektów budowlanych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 stycznia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z wydatków poniesionych na remonty i modernizację obiektów budowlanych. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 25 marca 2011 r. (data wpływu 29 marca 2011 r.) o doprecyzowanie stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Miasto () jest miastem na prawach powiatu i jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług z tytułu umów cywilnoprawnych.

Miasto na podstawie zawartej umowy wydzierżawiło Spółce z o.o. (), stanowiące własność Miasta, nieruchomości zabudowane budynkami mieszkalnymi. W niektórych z nich są także lokale użytkowe, ale zdecydowana większość to lokale mieszkalne. Dzierżawca uiszcza na rzecz wydzierżawiającego comiesięczny czynsz dzierżawny, do którego doliczany jest podatek od towarów i usług. Nieruchomości te wydzierżawione zostały Spółce celem uzyskiwania przez nią, przychodów w postaci czynszów z wynajmu lokali. W ten sposób Miasto realizuje swoje zadanie ustawowe. Umowa dzierżawy, co wynika jednoznacznie z jej treści, ma stanowić jednocześnie tytuł prawny dla dzierżawcy do ponoszenia wszelkiego rodzaju kosztów gospodarowania zasobem mieszkaniowym i lokalami użytkowymi. Dzierżawca zobowiązany jest do utrzymywania przedmiotu dzierżawy w stanie niepogorszonym, przy normalnym z niego korzystaniu. W szczególności zobowiązany jest do dokonywania niezbędnych jego przeglądów, napraw, konserwacji wynikających z bieżącej eksploatacji przedmiotu dzierżawy oraz remontów w zakresie drobnych nakładów, do wysokości uzyskanego dochodu z przedmiotu dzierżawy w danym roku. Dla Spółki stanowi podstawę do uzyskiwania przychodów w postaci czynszów z najmu. Zatem wyłącznie Spółka () wynajmuje nieruchomości mieszkalne na cele mieszkaniowe zaspokajając potrzeby mieszkaniowe najemców.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00