Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.06.2011, sygn. ILPB1/415-344/11-2/AA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/415-344/11-2/AA

Czy prawidłowe jest stosowanie art. 30 ust. 1 pkt 5a do opodatkowania diet otrzymywanych przez członków Rady Stowarzyszenia?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2, § 6 i § 10 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 9 marca 2011 r. (data wpływu 14 marca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 marca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest osobą prawną (stowarzyszeniem), będącą dobrowolnym, samorządnym i trwałym zrzeszeniem osób fizycznych i osób prawnych, w tym jednostek samorządu terytorialnego, o celach niezarobkowych, działającą między innymi na podstawie ustawy z dnia 7 marca 2007 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Rozporządzenia Rady (WE) nr 1698/2005 z dnia 20 września 2005 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich mającym na celu działanie na rzecz zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich. Wnioskodawca bierze udział w realizacji programu LEADER w ramach programu rozwoju obszarów wiejskich (fundusze UE). Stowarzyszenie powstało w 2008 r., prowadzi statutową działalność i nie jest wpisane do rejestru przedsiębiorców. Opracowany został plan działania Wnioskodawcy, czyli Lokalna Strategia Rozwoju. Środki na jej realizację pochodzą z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013. Wnioskodawca ogłasza konkursy i wybiera projekty do sfinansowania w ramach tej Strategii, zgodnie z art. 62 ust. 4 rozporządzenia nr xxxxxx oraz procedurą określoną w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 8 lipca 2008 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej w ramach działania Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju, objętego programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013. Do prawidłowego przeprowadzenia postępowania w sprawie wyboru operacji powołana jest Rada, do której wyłącznej kompetencji należy wybór operacji, zgodnie z art. 62 ust. 4 rozporządzenia nr xxxxxx z dnia 20 września 2005 r. Członkowie Rady otrzymują, na podstawie uchwały z dnia 20 listopada 2008 r. Walnego Zebrania Członków, dietę za posiedzenie. Zgodnie z ww. uchwałą nr 19/08 z dnia 20 listopada 2008 r., w dniu 18 maja 2010 r. odbyło się pierwsze posiedzenie Rady, za które w grudniu 2010 r. wypłacono jej członkom diety w wysokości 100 zł i przewodniczący - 150 zł, od których zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 5a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.), powinien zostać pobrany zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 18% jako od należności, których wysokość miesięcznie nie przekracza 200 zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00