Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 09.09.2011, sygn. ILPP4/443-438/11-3/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-438/11-3/BA

Podatek od towarów i usług w zakresie przechowywania wystawionych i przesyłanych do klienta faktur w formie elektronicznej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 26 maja 2011 r. (data wpływu 16 czerwca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania wystawionych i przesyłanych do klienta faktur w formie elektronicznej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 czerwca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania wystawionych i przesyłanych do klienta faktur w formie elektronicznej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Prowadzona przez Wnioskodawcę (dalej: Spółka) działalność gospodarcza wiąże się z dużą ilością wystawianych faktur dotyczących transakcji sprzedaży, jak również otrzymywanych faktur związanych z transakcjami zakupowymi.

W związku z obowiązującymi od dnia 1 stycznia 2011 r. zmianami w zakresie wysyłania i przechowywania faktur, Spółka zamierza w formie elektronicznej:

  1. Wystawiać i przesyłać wystawione do klientów faktury;
  2. Otrzymywać od klientów faktury;
  3. Przechowywać wystawiane i otrzymywane faktury.

Przy czym, przez ww. faktury w formie elektronicznej Spółka rozumie faktury VAT zapisane w formie pliku - w formacie PDF, które nie będą zabezpieczone ani podpisem elektronicznym ani hasłem. Jednakże, jeżeli będzie to konieczne, Spółka może wprowadzić zastosowanie hasła znanego kontrahentowi i Spółce.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00