Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24.10.2011, sygn. ILPP4/443-528/11-2/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-528/11-2/BA

Podatek od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 22 lipca 2011 r. (data wpływu 29 lipca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 lipca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

W związku z wejściem w życie z dniem 1 stycznia 2011 r. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2010 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej (Dz. U. Nr 249, poz. 1661) Wnioskodawca (zwany dalej Spółką), celem usprawnienia procesu fakturowania, wprowadził system faktur elektronicznych. Obrót fakturami elektronicznymi obecnie dotyczy transakcji krajowych, w przyszłości ma objąć również transakcje zagraniczne. Stworzone przez Spółkę narzędzia i procedury, stosownie do ww. rozporządzenia mają na celu gwarantować autentyczność pochodzenia faktur i integralność ich treści. W odniesieniu do strony sprzedażowej dotyczącej transakcji zagranicznych, faktury elektroniczne będą wysyłane do kontrahentów unijnych z wykorzystaniem m.in. pliku PDF przesyłanego e-mailem. Z uwagi na fakt, że Spółka dokonuje wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów, zamierza w ślad za powyższą procedurą, włączyć do tego procesu dokumenty wymienione w art. 42 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą VAT, dające prawo do 0% stawki VAT. Spółka otrzymywałby dokumenty te e-mailem w formie scanów zawierających podpis i pieczęć odbiorcy towarów w innym niż Polska kraju Unii Europejskiej. Niniejsze działania mają na celu minimalizację formalności oraz uproszczenie procesu kompletowania dowodów dokumentujących wewnątrzwspólnotową dostawę towarów opodatkowaną preferencyjną stawką VAT 0%.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00