Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.10.2011, sygn. ILPB3/423-333/11-2/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-333/11-2/EK

W jaki sposób należy postępować w przypadku korekt dotacji zmniejszających kwoty przelane w roku obrachunkowym, jeżeli korekty należy dokonać w następnym roku?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 19 lipca 2011 r. (data wpływu 22.07.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie korekty przychodów i kosztów podatkowych w związku z korektą wartości kwoty dotacji jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 lipca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie korekty przychodów i kosztów podatkowych w związku z korektą wartości kwoty dotacji.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zdarzenia przyszłego.

I przypadek

Spółka zawarła umowę na dofinansowanie zakupu 14 autobusów w ramach Wojewódzkiego Regionalnego Programu Operacyjnego działanie 2.5. Inwestycja była realizowana w dwóch etapach (8 autobusów + 6 autobusów).

Środki otrzymane od instytucji finansującej są traktowane jako dotacja. Jako przychód zostały przyjęte w dacie wpływu na rachunek. Dotacja kwalifikowana jest jako przychody wolne od podatku dochodowego od osób prawnych.

W wyniku wstępnej weryfikacji dokumentów, instytucja finansująca przekazała w październiku 2009 r. na konto Spółki 80% wydatku kwalifikowanego. W dacie wpływu środków, Spółka dokonała korekty kosztów uzyskania przychodów związanych z wcześniejszą amortyzacją środków trwałych, proporcjonalnie do wartości dofinansowania. Spółka zrealizowała drugi etap inwestycji i instytucja finansująca w ramach swych kompetencji przeprowadziła kontrolę, w wyniku której stwierdziła niezgodność w procedurze zamówień publicznych jednego z etapów i naliczyła 5% korektę. Kwota wynikająca z korekty została zwrócona na konto instytucji finansującej w czerwcu 2011 r. Korekta spowodowała, że w dacie zwrotu Spółka dokonała korekty kosztów proporcjonalnie do zmniejszenia współczynnika dofinansowania (o 5%) oraz korekty przychodów o kwotę zwróconą. Spółka dokonała kompensaty ze środkami otrzymanymi w wyniku ostatecznego rozliczenia projektu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00