Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 07.01.2011, sygn. ILPP2/443-1668/10-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1668/10-2/AK

Czy wydrukowanie przesłanego przez kontrahenta e-maila oraz załączonej do tego e-maila listy otrzymanych faktur korygujących, spełnia określony w przepisie art. 29 ust. 4a ustawy o podatku od towarów i usług warunek posiadania potwierdzenia otrzymania korekty faktury przez nabywcę?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 4 października 2010 r. (data wpływu 8 października 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu potwierdzania odbioru faktury korygującej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 października 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu potwierdzania odbioru faktury korygującej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (dalej Spółka) został poinformowany przez jednego ze swoich kontrahentów, iż potwierdzenia otrzymania faktur korygujących w poprzednim miesiącu będą wysyłane drogą elektroniczną w ciągu pierwszych 3 dni roboczych danego miesiąca. Potwierdzenie to będzie miało formę e-maila o treści: Szanowni Państwo, potwierdzamy, iż w miesiącu ... 2010 roku otrzymaliśmy faktury korygujące wystawione przez Państwa firmę. Lista otrzymanych faktur korygujących jest wykazana w załączonym zestawieniu. W załączniku będzie plik Excel z listą faktur korygujących.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00