Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 08.04.2011, sygn. IBPP1/443-317/11/BM, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-317/11/BM

Czy w przypadku przekazania składowiska odpadów komunalnych spółce umową dzierżawy osiągając z tego tytułu dochód opodatkowany podatkiem VAT Gmina będzie mogła odliczyć naliczony i zapłacony z faktur podatek VAT, który był kosztem przeprowadzonej modernizacji w roku 2009.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 11 lutego 2011r. (data wpływu 16 lutego 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia przez gminę podatku VAT z faktur dotyczących przeprowadzonej modernizacji w przypadku przekazania składowiska odpadów komunalnych na rzecz spółki umową dzierżawy jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 lutego 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia przez gminę podatku VAT z faktur dotyczących przeprowadzonej modernizacji w przypadku przekazania składowiska odpadów komunalnych na rzecz spółki umową dzierżawy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zaistniałego stanu faktycznego:

Gmina jest właścicielem składowiska odpadów komunalnych. Składowisko to od roku 2005 i do chwili obecnej Gmina przekazała nieodpłatnie umową użyczenia przedsiębiorstwu gospodarki komunalnej i mieszkaniowej spółka z o.o., która jest jednoosobową spółką gminy (spółką komunalną) i prowadzi tę działalność zgodnie ze statutem spółki. Zatem gmina do chwili obecnej nie osiągała i nie osiąga żadnych dochodów opodatkowanych podatkiem VAT z tytułu tej działalności, gdyż działalność ta prowadzona jest przez spółkę i to spółka osiąga dochody z tego tytułu. W roku 2009 Gmina jako właściciel składowiska odpadów komunalnych przeprowadziła jego modernizację. Koszt modernizacji wyniósł 5.454.974,64 zł brutto (kwota netto 4.471.283,28 zł + podatek VAT 983.691,36 zł). Na modernizację Gmina zaciągnęła pożyczkę z wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej w kwocie 3.900.000,00 zł oraz otrzymała dofinansowanie w formie dotacji z powiatowego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej w kwocie 180.000,00 zł pozostałe środki to środki własne. Z uwagi na brak dochodów opodatkowanych podatkiem VAT z tytułu działalności prowadzenia składowiska przez Gminę naliczony podatek VAT z tytułu zakupów dokonanych do przeprowadzenia modernizacji stanowił w całości koszt inwestycyjny nie był odliczany w roku 2009. Gmina obecnie planuje zmienić formę przekazania spółce składowiska odpadów komunalnych z nieodpłatnej umowy użyczenia na umowę dzierżawy. Pobierany przez Gminę czynsz dzierżawny będzie dochodem Gminy opodatkowanym podatkiem VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00