Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 30.06.2011, sygn. IBPP2/443-441/11/ABu, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-441/11/ABu
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od rat leasingowych dotyczących samochodu.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 marca 2011r. (data wpływu 30 marca 2011r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od rat leasingowych dotyczących samochodu jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 marca 2011r. wpłynął ww. wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od rat leasingowych dotyczących samochodu.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny/zdarzenie przyszłe:
Na podstawie umowy leasingu zawartej w dniu użytkowany jest samochód marki X, który został wydany po podpisaniu umowy. Zgodnie z wyciągiem ze świadectwa homologacji pojazd zaliczony został do samochodów ciężarowych: rodzajowy symbol homologacyjny - N1.
Istotne parametry pojazdu w świadectwie homologacji określone zostały następująco:
- dopuszczalna masa całkowita - 2271 kg,
- dopuszczalna ładowność - 689 kg,
- długość przestrzeni ładunkowej - 1025 mm,
- długość pojazdu - 4406 mm,
- dwa rzędu miejsc siedzących,
- przestrzeń ładunkowa oddzielona jest od przestrzeni pasażerskiej konstrukcją (przegrodą stalową z kratą stalową w górnej części przegrody), która po demontażu tylnej kanapy z miejscami siedzącymi może być w celu zwiększenia przestrzeni ładunkowej przesuwana w kierunku przodu pojazdu w miejsce służące do przytwierdzenia do konstrukcji pojazdu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right