Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 01.08.2011, sygn. IBPP1/443-1206/11/KW, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-1206/11/KW

Zwolnienie od podatku VAT usług świadczonych przy obsłudze kąpielisk, poprzez zatrudnianie ratowników

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 15 kwietnia 2011r. (data wpływu 21 kwietnia 2011r.), uzupełnionym pismem z dnia 22 lipca 2011r. (data wpływu 26 lipca 2011r.) oraz pismem z dnia 28 lipca 2011r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT świadczonych przez Wnioskodawcę usług jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 kwietnia 2011r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT świadczonych przez Wnioskodawcę usług.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 22 lipca 2011r. (data wpływu 26 kwietnia 2011r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 15 lipca 2011r. znak: IBPP1/443-674/11/KW oraz pismem z dnia 28 lipca 2011r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca w swych działaniach współpracuje również na bazie porozumień z instytucjami samorządu terytorialnego tj. urzędy miast i gmin, miejskie/gminne ośrodki sportu i rekreacji, z Państwową i Ochotniczą Strażą Pożarną, Strażą Miejską, Policją, szkołami, jednostkami budżetowymi samorządów terytorialnych wszystkich szczebli. W ramach tej współpracy Wnioskodawca prowadzi również szkolenia dla tych instytucji. Wnioskodawca w ramach swojej działalności statutowej prowadzi również usługi z zakresu ratownictwa wodnego poprzez organizowanie wodnej służby ratowniczej. Wnioskodawca w tym celu podpisuje umowy na obsługę kąpielisk, których gestorami (właścicielami-zarządcami) są jednostki samorządu terytorialnego: urzędy miast i gmin, miejskie i gminne ośrodki sportu i rekreacji, gminne ośrodki kultury i turystyki. Zarządcy kąpielisk na podstawie zawartych umów na zapewnie bezpieczeństwa osób kąpiących się, wypoczywających i uprawiających sporty wodne zlecają te usługę Wnioskodawcy. Obowiązek zapewnienia porządku publicznego bezpieczeństwa obywateli w zakresie ratownictwa spoczywa na samorządzie terytorialnym, który nie posiadając dostatecznej wiedzy w tym zakresie zleca Wnioskodawcy obsługę kąpielisk. Ratownicy Wnioskodawcy zatrudniani są przez Wnioskodawcę na podstawie umowy zlecenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00