Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25.11.2011, sygn. IBPP2/443-990/11/ASz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-990/11/ASz

Prawidłowość wystawiania faktur elektronicznych i faktur korygujących, prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z otrzymanych faktur elektronicznych i faktur korygujących oraz prawidłowości przechowywania faktur i faktur korygujących.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 sierpnia 2011r. (data wpływu 31 sierpnia 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości wystawiania faktur elektronicznych i faktur korygujących, prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z otrzymanych faktur elektronicznych i faktur korygujących oraz prawidłowości przechowywania faktur i faktur korygujących jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 sierpnia 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości wystawiania faktur elektronicznych i faktur korygujących, prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z otrzymanych faktur elektronicznych i faktur korygujących oraz prawidłowości przechowywania faktur i faktur korygujących.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (dalej: Spółka) zamierza wystawiać na rzecz kontrahentów, przechowywać oraz odbierać od kontrahentów faktury VAT oraz faktury korygujące w formie elektronicznej, w formacie pdf.

Obsługiwany przez spółkę system księgowy będzie generował fakturę w standardowym formacie pdf, który, będzie zapewniał autentyczność pochodzenia i integralność treści faktury, zgodnie z § 4 rozporządzenia, w sposób opisany poniżej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00