Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14.12.2011, sygn. IBPP4/443-1538/11/JP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-1538/11/JP

możliwość korekty obrotu i podatku należnego zaewidencjonowanego na kasie rejestrującej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 października 2011r. (data wpływu 25 października 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości korekty obrotu i podatku należnego zaewidencjonowanego na kasie rejestrującej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 października 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości korekty obrotu i podatku należnego zaewidencjonowanego na kasie rejestrującej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Firma zajmuje się sprzedażą towarów i usług, głównie towaru przez internet, dokonuje sprzedaży dla firm oraz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Każda sprzedaż dokumentowana jest fakturą sprzedaży lub paragonem fiskalnym. Sprzedaż zarówno dla firm jak i osób fizycznych odbywa się za pomocą: portalu aukcyjnego allegro oraz za pomocą sklepów internetowych. Aukcja internetowa na Allegro jak też i w sklepie internetowym przebiega za pomocą procedur: zamówienie od klienta składane przez email, akceptacja przez niego warunków, sposób zapłaty (bank, pobranie kurierskie, ew. odbiór osobisty z zapłatą w kasie, wpłata pieniędzy na konto, akceptacja pobrania kurierskiego, wysyłka towaru do klienta. Każda sprzedaż detaliczna rejestrowana jest w systemie fiskalnym komputerowym (kasa + system komputerowy sprzężone z sobą). Moduł fiskalny zintegrowany jest z programem magazynowym generującym dokument WZ wydania zewnętrznego do sprzedaży. Wydrukowany paragon fiskalny doklejany jest w specjalnej folii naklejanej na opakowanie towaru lub w przypadku mniejszych przesyłek jest on w środku opakowania. Przesyłki kurierskie rejestrowane są w specjalnych raportach firmy kurierskiej. W związku z tym każdy towar sprzedany opuszczający magazyn posiada stosowny dokument sprzedaży zgonie z procedurą. Firma stosując się do przepisów o ochronie konsumenckiej mówiącej o sprzedaży na odległość i przyjęcia towaru bez podania przyczyny rejestruje w systemie informatycznym każdy zwrot towaru. Dotychczas stosowana procedura każdy zwrot detaliczny rejestruje się w systemie na podstawie dostarczanego do zwrotu oryginału paragonu fiskalnego. W systemie magazynowym rejestruje się operacje zwrotu, przyjęcia na magazyn na podstawie dokumentu magazynowego PZ przyjęcia zewnętrznego towar zwracany jest z powrotem do magazynu, a klient otrzymuje zwrot należności za pomocą konta bankowego. Pomniejszenie obrotu detalicznego skutkującego zmniejszeniem podstawy opodatkowania i zmniejszeniem podatku należnego dokonuje się więc w firmie na podstawie oryginału paragonu fiskalnego zwracanego z towarem lub oczywiście podpisanej faktury korygującej sprzedaż w przypadku firm prowadzących działalność gospodarczą.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00