Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 15.04.2011, sygn. IPPP2/443-932/10-4/JW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-932/10-4/JW

Czy brak oryginalnego paragonu fiskalnego pozbawia Spółkę prawa do korekty podatku należnego od zwróconego towaru?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29.11.2010r. (data wpływu 06.12.2010r.), uzupełnione pismem z dnia 23.02.2011r. (data wpływu 24.02.2011r.) nadesłanym w odpowiedzi na wezwanie z dnia 15.02.2011r. sygn. IPPP2-443-932/10-2/JW o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korekty podatku należnego od zwróconego towaru przy braku oryginału paragonu fiskalnego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 06.12.2010r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korekty podatku należnego od zwróconego towaru przy braku oryginału paragonu fiskalnego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca poprzez sieć własnych sklepów realizuje sprzedaż detaliczną odzieży i obuwia. Transakcje sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej każdorazowo ewidencjonowane są z zastosowaniem kas rejestrujących. Ponadto w celu szczegółowej ewidencji towarów Spółka korzysta z programu Hurt. Najważniejszym celem Spółki jest zadowolenie klienta, nawet jeśli klient zgłasza reklamację dotyczącą zakupionego towaru. Polityką Spółki jest przyjmowanie zwrotu towarów w ramach reklamacji, zarówno w przypadku przedłożenia przez klienta paragonu fiskalnego dokumentującego zakup towaru w sklepie Spółki, jak również w przypadku braku paragonu fiskalnego, jeśli na podstawie posiadanej dokumentacji wewnętrznej Spółka jest w stanie ustalić, że klient dokonał zakupu jej towarów (wydruk z karty kredytowej lub wyciąg bankowy, plus weryfikacja w systemie Hurt). Na podstawie wydruków bankowych w przypadku płacenia przez klientów kartami płatniczymi Spółka jest w stanie dokładnie określić czy i kiedy nastąpiła sprzedaż reklamowanego / zwróconego towaru, dotyczącego reklamowanej transakcji oraz ustalić ilości, ceny, stawki i kwoty podatku dotyczące transakcji, również miesiąc, za który rozliczono VAT należny, niezależnie od tego czy klient reklamujący zakupiony towar, jest w posiadaniu paragonu fiskalnego. Podkreślić należy, że na podstawie przepisów konsumenckich dowodem zakupu, a co za tym idzie podstawą do ubiegania się o rozpatrzenie reklamacji, nie jest jedynie paragon fiskalny, lecz również potwierdzenie z karty lub wyciąg bankowy. Dotychczas Spółka dokonywała korekty (zmniejszenia) podatku należnego wyłącznie w przypadku posiadania zwróconego przez klienta paragonu fiskalnego. W przypadku braku paragonu fiskalnego, Spółka nie dokonywała zmniejszenia podatku należnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00