Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17.11.2011, sygn. IPPP3/443-1137/11-2/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1137/11-2/SM

zwolnienie od akcyzy dostawy paliwa używanego do statków powietrznych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 16.08.2011 r. (data wpływu 18.08.2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy dostawy paliwa używanego do statków powietrznych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18.08.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy dostawy paliwa używanego do statków powietrznych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

W. LTD (dalej: Spółka) jest zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT w Polsce. Spółka nie posiada na terytorium kraju siedziby lub stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej. Spółka nie jest zarejestrowanym podatnikiem podatku akcyzowego. W ramach prowadzonej działalności Spółka zamierza pośredniczyć w dostawie paliw do statków powietrznych. Dostarczanymi paliwami będą wyroby akcyzowe o kodach CN: 2710 11 31, 2710 11 70, 2710 19 21. Wskazane paliwa nie będą zużywane podczas prywatnych rejsów oraz prywatnych lotów o charakterze rekreacyjnym.

W planowanym schemacie, Kontrahent Spółki będzie dokonywał sprzedaży paliwa do Spółki, a następnie Spółka będzie odsprzedawała paliwo właścicielowi/użytkownikowi statku powietrznego. Niemniej jednak, paliwo będzie fizycznie przemieszczane ze składu podatkowego Kontrahenta znajdującego się w Polsce bezpośrednio do statku powietrznego znajdującego się na polskim lotnisku. W schemacie tym, własność paliwa będzie przenoszona przez Kontrahenta na Spółkę, a następnie ze Spółki na właściciela/użytkownika statku powietrznego. Spółka będzie uczestniczyła w procesie fakturowania, w tym znaczeniu, iż Kontrahent Spółki będzie wystawiał Spółce fakturę z tytułu dostawy paliwa, a następnie Spółka będzie wystawiała fakturę na rzecz właściciela/użytkownika statku powietrznego, do którego dostarczane jest paliwo. Spółka nie będzie fizycznie uczestniczyła w przemieszczeniu paliwa ze składu podatkowego do statku powietrznego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00