Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.03.2012, sygn. ITPP3/443-7a/12/AT, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-7a/12/AT

Zastosowanie zwolnienia do wyrobów węglowych zakupionych dla celów opałowych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 3 stycznia 2012 r. (data wpływu 10 stycznia 2012 r.), uzupełnionym w dniu 8 marca 2012 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zastosowania zwolnienia do wyrobów węglowych zakupionych dla celów opałowych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 stycznia 2012 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 8 marca 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zastosowania zwolnienia do wyrobów węglowych zakupionych dla celów opałowych.

W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka działa na podstawie kodeksu spółek handlowych jako przedsiębiorstwo wielobranżowe, którego rodzaj przeważającej działalności wg klasyfikacji PKD 3530Z to wytwarzanie energii cieplnej. Działalność ta jest działalnością koncesjonowaną, na którą posiada koncesję. Prowadzi działalność w ramach posiadanej koncesji i ustawy Prawo energetyczne. W związku z powyższym zobligowana jest do prowadzenia wyodrębnionego pełnego wewnętrznego rachunku gospodarczego dla działalności koncesjonowanej związanej z wytwarzaniem energii cieplnej. Działalność ta podlega ścisłej kontroli URE. Poziom kosztów wytwarzania energii cieplnej kontrolowany jest w postępowaniu taryfowym dotyczącym uzyskania decyzji zatwierdzającej stawki opłat za energię cieplną. Z uwagi na fakt, iż Prawo energetyczne wyklucza możliwość subsydiowania skośnego w kosztach prowadzonej działalności wytwarzania energii cieplnej znajdują się tylko i wyłącznie koszty związane z tą działalnością, w tym również koszty opału (miał węglowy). W wyniku uwzględnienia przychodów i wszystkich kosztów będących źródłem uzyskania tych przychodów ustalany jest wynik finansowy dla tej działalności. Działalność konsecjonowana w strukturze sprzedaży całej Spółki wynosi 41,43%. W związku z powyższym, iż udział zakupu wyrobów węglowych w wartości produkcji sprzedanej z działalności koncesjonowanej wynosi więcej niż 10% w skali roku poprzedzającego rok, w odniesieniu do którego jest ustalany procentowy udział należy uznać Spółkę za zakład energochłonny. Głównymi odbiorcami energii cieplnej są: gospodarstwa domowe - 49917 GJ, urzędy i instytucje - 17140 GJ oraz pozostali odbiorcy 1094 GJ. Roczna sprzedaż to 68151 GJ. Zdecydowana większość odbiorców produkowanej energii cieplnej stanowi grupę odbiorców zwolnionych od akcyzy. Uznanie Spółki za podmiot opodatkowany wpłynęłoby na przełożenie kosztów akcyzy na tychże odbiorców.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00