Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 05.06.2012, sygn. ITPP3/443-90/12/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-90/12/JK

Zwolnienia od akcyzy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 7 marca 2012 r. (data wpływu 8 marca 2012 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 marca 2012 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Podstawową działalnością Spółki jest unieszkodliwianie odpadów zwierzęcych oraz odzysk odpadów i ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego. Proces przetwarzania polega na rozdrobnieniu materiału wejściowego, jego sterylizacji i wysuszeniu oraz oddzieleniu na prasach tłuszczu od frakcji stałej. Do obróbki cieplnej używana jest para wodna wytwarzana w kotłowni opalanej miałem węglowym (CN 2701). Efektem końcowym przetwarzania jest mączka mięsno-kostna i tłuszcz zwierzęcy kategorii 1. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1069/2009 określającym przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego, nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, mączka mięsno-kostna i tłuszcz kategorii 1 muszą zostać unieszkodliwione poprzez spalenie. Spalanie odpadów odbywa się w zatwierdzonej spalarni na terenie Spółki, a ciepło wydzielające się w czasie tego procesu służy do produkcji energii elektrycznej pokrywającej zapotrzebowanie całego zakładu, a jej nadwyżki są sprzedawane. Zarówno część energii elektrycznej jak i część energii cieplnej wyprodukowanej w odnawialnym źródle jest wykorzystywana do ogrzewania obiektów. Wnioskodawca wskazuje, iż zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 14 sierpnia 2008 r. w sprawie szczegółowego zakresu obowiązków uzyskania i przedstawienia do umorzenia świadectw pochodzenia, uiszczenia opłaty zastępczej, zakupu energii elektrycznej i ciepła wytworzonych w odnawialnych źródłach energii oraz obowiązku potwierdzania danych dotyczących ilości energii elektrycznej wytworzonej w odnawialnym źródle energii (Dz. U. Nr 156, poz. 969) spalane w spalarni odpady kwalifikowane są jako biomasa, a elektrownia jako odnawialne źródło energii. Potwierdzeniem tego faktu jest uzyskana przez Spółkę koncesja na wytwarzanie energii elektrycznej wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Produkcja energii elektrycznej jest potwierdzana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki poprzez wystawianie Świadectw Pochodzenia zaświadczających o pochodzeniu energii z odnawialnego źródła. Spółka prowadzi zatwierdzoną przez urząd celny ewidencję produkcji, zakupu i zużycia energii elektrycznej oraz ewidencję zakupu i zużycia wyrobów węglowych. Wnioskodawca jest przedsiębiorstwem energetycznym w rozumieniu ustawy Prawo energetyczne. Instalacje w Spółce nie są objęte systemem handlu uprawnieniami do emisji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00