Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 06.12.2012, sygn. ITPB1/415-990/12/GR, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB1/415-990/12/GR
Czy zakupione od dwóch dostawców (producentów) elementy rusztowania, gdzie wartość pojedynczego elementu w momencie zakupu nie przekraczała kwoty 650 zł netto, można zaliczyć jako wyposażenie i tym samym całą wartość zakupu odpisać jednorazowo od przychodu? Czy uznać zakup za środek trwały i zgodnie z przepisami go amortyzować?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 4 września 2012 r. (data wpływu 10 września 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 13 listopada 2012 r. (data wpływu 16 listopada 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodu - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 września 2012 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony pismem w dniu 16 listopada 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodu.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą od 1997 r. W październiku 2007 r. Wnioskodawca przystąpił do spółki cywilnej, w której jego udział wynosił 50%. Spółka zakupiła nowe elementy rusztowania (ramy, podesty, poręcze itp.). Elementy te zostały zakupione po okazyjnej cenie, a cena żadnego z ww. elementów nie przekroczyła kwoty 650 zł netto. Łączna cena zakupu elementów takich jak podesty drewniane, wykorzystywane jako szlunki budowlane wyniosła 53.431,38 zł. Pozostałe elementy zakupione zostały w różnych ilościach od dwóch dostawców. Pierwszy zakup w październiku 2007 r. na kwotę 12.777,37 zł netto, drugi w listopadzie 2007 r. na kwotę 68.595 zł netto. Elementy te nie miały sprecyzowanego na tamten czas przeznaczenia była to inwestycja na przyszły okres. Elementów rusztowania zakupionych od jednego dostawcy, jak i od dwóch razem nie można złożyć w jeden komplet spełniający wymogi przepisów BHP, DRT oraz innych. Na żaden z dwóch zakupów elementów nie był wystawiony przez producenta dokument DRT (dokumentacja techniczno-ruchowa) upoważniający do złożenia kompletnego rusztowania zgodnie z obowiązującymi normami. W oświadczeniu producent wyjaśnia, że sprzedanych elementów w żaden sposób nie można złożyć w jedną całość (komplet) i tym samym nie spełniają one definicji rusztowania kompletnego. Wyżej wymieniony zakup nie mógł być dołożony do innego zestawu rusztowania celem powiększenia go, ponieważ spółka nie posiadała wcześniej rusztowania.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right