Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 06.12.2012, sygn. ITPB1/415-990/12/GR, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB1/415-990/12/GR

Czy zakupione od dwóch dostawców (producentów) elementy rusztowania, gdzie wartość pojedynczego elementu w momencie zakupu nie przekraczała kwoty 650 zł netto, można zaliczyć jako wyposażenie i tym samym całą wartość zakupu odpisać jednorazowo od przychodu? Czy uznać zakup za środek trwały i zgodnie z przepisami go amortyzować?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 4 września 2012 r. (data wpływu 10 września 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 13 listopada 2012 r. (data wpływu 16 listopada 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 września 2012 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony pismem w dniu 16 listopada 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodu.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą od 1997 r. W październiku 2007 r. Wnioskodawca przystąpił do spółki cywilnej, w której jego udział wynosił 50%. Spółka zakupiła nowe elementy rusztowania (ramy, podesty, poręcze itp.). Elementy te zostały zakupione po okazyjnej cenie, a cena żadnego z ww. elementów nie przekroczyła kwoty 650 zł netto. Łączna cena zakupu elementów takich jak podesty drewniane, wykorzystywane jako szlunki budowlane wyniosła 53.431,38 zł. Pozostałe elementy zakupione zostały w różnych ilościach od dwóch dostawców. Pierwszy zakup w październiku 2007 r. na kwotę 12.777,37 zł netto, drugi w listopadzie 2007 r. na kwotę 68.595 zł netto. Elementy te nie miały sprecyzowanego na tamten czas przeznaczenia była to inwestycja na przyszły okres. Elementów rusztowania zakupionych od jednego dostawcy, jak i od dwóch razem nie można złożyć w jeden komplet spełniający wymogi przepisów BHP, DRT oraz innych. Na żaden z dwóch zakupów elementów nie był wystawiony przez producenta dokument DRT (dokumentacja techniczno-ruchowa) upoważniający do złożenia kompletnego rusztowania zgodnie z obowiązującymi normami. W oświadczeniu producent wyjaśnia, że sprzedanych elementów w żaden sposób nie można złożyć w jedną całość (komplet) i tym samym nie spełniają one definicji rusztowania kompletnego. Wyżej wymieniony zakup nie mógł być dołożony do innego zestawu rusztowania celem powiększenia go, ponieważ spółka nie posiadała wcześniej rusztowania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00