Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 10.01.2012, sygn. ILPP2/443-1449/11-2/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1449/11-2/MR

Podatek towarów i usług opodatkowania w zakresie obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki jawnej, przedstawione we wniosku z dnia brak daty sporządzenia pisma (data wpływu 19 października 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 października 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku towarów i usług opodatkowania w zakresie obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (Spółka) od kilku lat prowadzi działalność gospodarczą polegającą m.in. na sprzedaży wysyłkowej figur gipsowych poprzez internetowe serwisy aukcyjne, przede wszystkim B i sklep internetowy. Sprzedaż odbywa się na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Podatnik zamówione towary wysyła za pośrednictwem poczty lub przesyłek kurierskich. Podatnik korzysta z usług firmy pośredniczącej pomiędzy nim a firmą kurierską tzn. podatnik zamawia usługę kurierską u pośrednika, który tę usługę zleca firmie kurierskiej. Firma kurierska obciąża pośrednika za wykonaną usługę kurierską a pośrednik obciąża Wnioskodawcę. Odbiorcy towaru zwykle płacą za towar kurierowi przy odbiorze przesyłki. Wówczas firma kurierska zbiorczo dokonuje przelewu za kilka dostarczonych przesyłek na rachunek bankowy pośrednika podając w przelewie numery listów przewozowych, których płatność dotyczy. Pośrednik w terminie 14 dni od daty pobrania przelewa Spółce na jej rachunek bankowy kwotę pobraną przez kuriera od klientów. Przelew jest zwykle zbiorczy za kilka transakcji, ale w przelewie pośrednik podaje numery listów przewozowych, na podstawie których Wnioskodawca identyfikuje odbiorców przesyłek. Spółka prowadzi szczegółową ewidencję, z jakiej wynika której konkretnie dostawy zapłata dotyczyła. Dane odbiorców towaru wpisywane są do ewidencji na podstawie zamówień, listów przewozowych i zapłaty za towar przelanej na konto Wnioskodawcy przez pośrednika ze wskazaniem numerów listów przewozowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00