Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 04.09.2012, sygn. ILPP4/443-236/12-4/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-236/12-4/EWW

Podatek od towarów i usług w zakresie wystawienia faktury przed dokonaniem dostawy towarów oraz obowiązku podatkowego .

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 25 maja 2012 r. (data wpływu 31 maja 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 21 sierpnia 2012 r. (data wpływu 24 sierpnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawienia faktury przed dokonaniem dostawy towarów oraz obowiązku podatkowego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 maja 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawienia faktury przed dokonaniem dostawy towarów oraz obowiązku podatkowego. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 21 sierpnia 2012 r. (data wpływu 24 sierpnia 2012 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca, czynny podatnik podatku od towarów i usług, także w zakresie WDT i WNT, jest podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie produkcji i sprzedaży konstrukcji metalowych. Rozliczenia z tytułu VAT dokonywane są w trybie miesięcznym. W ramach swojej działalności, Spółka dokonuje dostaw wewnątrzwspólnotowych dla odbiorcy niemieckiego. Umowa handlowa z tym odbiorcą jest skonstruowana w ten sposób, że po zakończeniu produkcji towar podlega odbiorowi jakościowemu przez komisję złożoną z przedstawicieli obu stron - polskiej i niemieckiej. Po podpisaniu protokołu odbioru, towar jest pakowany i składowany na placu magazynowym Zainteresowanego. Od tego momentu, do momentu wywozu towaru do Niemiec mija czasem kilka tygodni. Klient niemiecki wynegocjował w umowie 30 dniowy termin płatności od daty otrzymania oryginału faktury WDT. Powoduje to u Wnioskodawcy częste zatory płatnicze.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00