Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 03.08.2012, sygn. ILPP1/443-439/12-2/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-439/12-2/KG

Opodatkowanie i dokumentowanie czynności polegającej na wniesieniu aportem składników majątku.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 7 maja 2012 r. (data wpływu 14 maja 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania czynności polegającej na wniesieniu aportem składników majątku jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 maja 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania czynności polegającej na wniesieniu aportem składników majątku.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca - Gmina (dalej: Gmina) jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina zamierza wnieść w roku 2012 aportem oczyszczalnię ścieków i przepompownię do swojej spółki z o.o., która jest spółką ze 100% udziałem Gminy. Wniesienie aportu nastąpi uchwałą Rady Miasta w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego ww. spółki. Oczyszczalnia wraz z przepompownią budowane były w roku 1995. Gmina nie odliczała podatku naliczonego z faktur dokumentujących budowę oczyszczalni i przepompowni. Eksploatacją i sprzedażą wody oraz odbiorem ścieków zajmuje się ww. spółka. Od roku 1996 Gmina wydzierżawia oczyszczalnię wraz z przepompownią spółce, w której ma 100% udziałów. W związku z czym wydzierżawiający (Gmina) uzyskuje przychody ze sprzedaży opodatkowanej od roku 1996. Wydatki na remonty i modernizacje ponosi spółka, która odlicza podatek VAT naliczony z faktur dokumentujących zakupy poniesione na te remonty i modernizacje.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00