Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.08.2012, sygn. ILPP4/443-218/12-4/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-218/12-4/EWW

Czy podany system wystawiania e-faktur oraz system przekazywania ich klientom jest zgodny z przepisami i w takim kształcie może być przez Spółkę stosowany?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 21 maja 2012 r. (data wpływu 24 maja 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 13 lipca 2012 r. (data wpływu 16 lipca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 maja 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 13 lipca 2012 r. (data wpływu 16 lipca 2012 r.) o upoważnienie osoby podpisanej na wniosku do występowania w imieniu Wnioskodawcy z wnioskiem o interpretację indywidualną oraz o doprecyzowanie opisu sprawy.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca wskazał, iż głównym celem niniejszej sprawy jest regulacja i opis procesu obiegu e-faktur w jego firmie.

Zainteresowany wskazał, iż proces wymiany drogą elektroniczną odbywa się z wykorzystaniem wiadomości e-mail oraz plików PDF podpisanych certyfikatem cyfrowym i jest obsługiwany przez system informatyczny.

Funkcje:

  1. Obsługa i rejestracja formularzy:
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00