Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20.12.2012, sygn. ILPP1/443-880/12-4/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-880/12-4/MD

Obowiązek dokonania korekty odliczonego podatku dotyczącego kosztów ściśle związanych ze sprzedażą usługi dzierżawy nieruchomości rolnej oraz wszystkich kosztów funkcjonowania biura Zarządu

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Zarządu, przedstawione we wniosku z dnia 13 września 2012 r. (data wpływu 21 września 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 5 grudnia 2012 r. (data wpływu 6 grudnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku dokonania korekty odliczonego podatku dotyczącego kosztów ściśle związanych ze sprzedażą usługi dzierżawy nieruchomości rolnej oraz wszystkich kosztów funkcjonowania biura Zarządu jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 września 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku dokonania korekty odliczonego podatku dotyczącego kosztów ściśle związanych ze sprzedażą usługi dzierżawy nieruchomości rolnej oraz wszystkich kosztów funkcjonowania biura Zarządu. Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 5 grudnia 2012 r. o informacje doprecyzowujące opisane zdarzenie przyszłe.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Zarząd jest jednostką organizacyjną Gminy, działającą w formie samorządowego zakładu budżetowego. Do podstawowych zadań Zarządu należy zarządzanie cmentarzami, wykonywanie usług spopielania zwłok, wynajem lokali użytkowych, dzierżawa terenu oraz wydzierżawianie mienia znajdującego się na terenie cmentarzy komunalnych. Wnioskodawca prowadzi działalność opodatkowaną podatkiem VAT. Zarząd jest zarejestrowany jako podatnik VAT czynny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00