Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24.01.2012, sygn. IPTPP2/443-708/11-2/JS, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-708/11-2/JS

przechowywanie kopii faktur papierowych w wersji elektronicznej, uzyskanie akceptacji na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną, uzyskanie przez klienta faktury w formie elektronicznej, uznanie wystawianych i otrzymywanych faktur za faktury elektroniczne, pobieranie faktury ze strony internetowej, wystawianie i przesyłanie duplikatów faktur w formie papierowej do faktur przesłanych uprzednio w formie elektronicznej oraz udostępnianie klientowi wersji elektronicznej faktury wysłanej uprzednio w formie papierowej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 11 października 2011 r. (data wpływu 24 października 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie faktur elektronicznych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 października 2011 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie faktur elektronicznych.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Sp. z o. o. (dalej Spółka) jest jednym z największych dystrybutorów elementów elektronicznych, poprzez odpowiednio przygotowane działy sprzedaży. Spółka prowadzi również sprzedaż przez internet.

Spółka zamierza wprowadzić system elektronicznych faktur sprzedaży (dalej System e-faktur), który pozwalałby na ich tworzenie w formie elektronicznej i przechowywanie na serwerze dedykowanym oraz wysyłanie ich klientom zwanych również płatnikami w formie elektronicznej, po uprzednim uzyskaniu od nich na to zgody/oświadczenia. Po wdrożeniu projektu System e-faktur zostanie tak skonfigurowany, że wszystkie faktury zostaną zapisane w formie elektronicznej w postaci pliku PDF. Faktury będą przechowywane tylko w wersji elektronicznej a wydruk do wersji papierowej będzie dokonywany tylko i wyłącznie w przypadkach kiedy będzie to konieczne - np. gdy klient nie wyraził zgody na przesyłanie faktur w formie elektronicznej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00