Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.10.2012, sygn. IPTPP4/443-476/12-4/JM, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP4/443-476/12-4/JM

Skoro - jak wskazał Wnioskodawca - zwrot towaru został udokumentowany fakturą korygującą i Spółka posiada stosowny dokument, z którego wynika, że nabywca otrzymał fakturę korygującą, to Wnioskodawca może skorygować (zmniejszyć) podstawę opodatkowania i podatek należny wykazane w deklaracji VAT-7 za okres rozliczeniowy, w którym otrzymał potwierdzenie otrzymania korekty faktury przez nabywcę.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Przedsiębiorstwa, przedstawione we wniosku z dnia 9 lipca 2012 r. (data wpływu 11 lipca 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 9 października (data wpływu 10 października 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zmniejszenia podstawy opodatkowania w miesiącu wystawienia faktury korygującej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 lipca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zmniejszenia podstawy opodatkowania w miesiącu wystawienia faktury korygującej.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 9 października (data wpływu 10 października 2012 r.) w zakresie doprecyzowania opisu stanu faktycznego, przeformułowania pytania oraz przedstawienia stanowiska Wnioskodawcy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny (ostatecznie przedstawiony w uzupełnieniu wniosku).

Na podstawie umowy z dnia 06.09.2011 r. zawartej pomiędzy Sp. z o. o z siedzibą w, a S.A z siedzibą w, dotyczącej wykonania i montażu klapy jazu na stopniu wodnym w dopuszczającej częściowe fakturowanie, P w dniu 30.12.2011 r. po odbiorze przez służby inwestora, zafakturował wykonaną część na kwotę netto 1.533.873,81 zł. za fakturą VAT nr i od tej kwoty został odprowadzony należny podatek VAT w kwocie 352.790,98 zł.

Mimo wielokrotnych obietnic, ponagleń i pism ww. faktura nie została zapłacona przez S.A.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00