Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.02.2012, sygn. IBPP1/443-1729/11/LSz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-1729/11/LSz

Zasady wystawiania faktur korygujących zbiorczych określonych w § 13 ust. 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011r.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 listopada 2011r. (data wpływu 28 listopada 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasad wystawiania faktur korygujących zbiorczych określonych w § 13 ust. 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011r. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 listopada 2011r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasad wystawiania faktur korygujących zbiorczych określonych w § 13 ust. 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie sprzedaży armatury sieci domowej, zaworów i grzejników centralnego ogrzewania.

W ramach tej działalności, w celu intensyfikacji przychodów ze sprzedaży, Wnioskodawca w przeszłości zawarł z kontrahentami jednolite, ramowe umowy handlowe, których celem było określenie wzajemnych zobowiązań dotyczących współpracy handlowej w zakresie dystrybucji towarów Wnioskodawcy. Tekst umowy ramowej nie precyzował wprost odrębnego wynagrodzenia z tytułu wykonania zobowiązań kontrahenta, jednakże przewidywał świadczenie pieniężne ze strony Wnioskodawcy (premię), którego wysokość określał obrót uzyskany w danym okresie obliczeniowym. Kontrahenci dokumentowali otrzymaną premię fakturą VAT. Prawidłowość takiego postępowania została potwierdzona przez Ministra Finansów w interpretacji indywidualnej (sygn. IBPP1/443-580/07/PK) z dnia 26 marca 2008r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00