Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.08.2012, sygn. IBPP2/443-509/12/KO, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-509/12/KO

Dokumenty uprawniające do zastosowania stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 maja 2012r. (data wpływu 28 maja 2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentów uprawniających do zastosowania stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 maja 2012r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentów uprawniających do zastosowania stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca (dalej: Spółka) w związku z prowadzoną działalnością dokonuje dużej ilości transakcji wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów tzn. w myśl art. 42 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy jest podatnikiem, który dokonuje dostaw na rzecz nabywców posiadających właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany przez państwo członkowskie właściwe dla nabywców, zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej, i podaje ten numer oraz swój numer, o którym mowa w art. 97 ust. 10, na fakturze stwierdzającej dostawę towarów.

Dostawa towarów odbywa się głównie na warunkach EXW lub FCA. W realizacji tych dostaw Spółka wykorzystuje technologię EDI (Elektroniczną Wymianę Danych) m.in. w celu usprawnienia procesu logistycznego. Spółka (czyli dostawca) oraz nabywcy są podłączeni do sieci operatora EDI, umożliwiającej sprawną obsługę dokumentów elektronicznych. Nabywcy, korzystając z własnego systemu informatycznego, tworzą zamówienie w swoim własnym wewnętrznym formacie. Moduł konwersji tłumaczy je z formatu systemu informatycznego firmy, na wspólny dla całej sieci standardowy format EDI. Zamówienie, bez pośrednictwa człowieka, szybko i automatycznie, przesyłane jest poprzez sieć EDI do dostawcy. Tutaj dokument jest tłumaczony z postaci EDI do formatu akceptowanego przez system informatyczny dostawcy (zintegrowany system zarządzania BPCS). Po realizacji dostawy zamówionego towaru, nabywca potwierdza otrzymanie zamówionej ilości towaru w formie standardowego komunikatu EDI. Komunikat ten powoduje zmianę statusu dostawy w BPCS. Istnieje możliwość wydruku raportu z BPCS zawierającego szczegółowe dane dotyczące dostaw (nr zamówienia, nr WZ, nr detalu, nr faktury, dostarczona ilość) ze statusem "7", co oznacza, że nabywca potwierdza odbiór. Komunikat EDI zawiera również informacje nt. miejsca dostawy oraz datę otrzymania potwierdzenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00