Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14.02.2012, sygn. IPPP3/443-1499/11-2/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1499/11-2/SM

opodatkowanie usługi transportu pasażerów jachtem żaglowym

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 18.11.2011 r. (data wpływu 21.11.2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania świadczonych usług za usługę transportu pasażerów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21.11.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania świadczonych usług za usługę transportu pasażerów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa (dalej: Spółka) prowadzi działalność gospodarczą głównie w zakresie czarteru jachtów, barek turystycznych, szkoleń żeglarskich oraz organizacji rejsów morskich. Spółka świadczy w zakresie swojej działalności gospodarczej usługę polegającą na odbyciu przez klientów rejsu morskiego jachtem dowodzonym przez sternika (kapitana jachtu), który jest zatrudniony przez Spółkę. Rejs odbywa się na morskim jachcie żaglowym zarówno po wodach przybrzeżnych, jak i pełnomorskich i trwa nie mniej niż jeden dzień. Rejs odbywa się co do zasady pomiędzy dwoma różnymi portami: zaokrętowania i wyokrętowania, choć może zdarzyć się, że rejs rozpocznie i zakończy się w tym samym miejscu (porcie). Trasa rejsu jest określona szczegółowo w umowie z klientem (klientami), przez podanie w szczególności portu zaokrętowania i portu wyokrętowania. W trakcie rejsu klienci mogą wykonywać pewne czynności związane z obsługą, w tym sterowaniem jachtu, jednakże w każdej chwili rejsu jacht jest dowodzony przez kapitana. Spółka nie jest właścicielem jachtów i korzysta z nich na podstawie zawartych umów leasingowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00