Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.07.2012, sygn. IPPP1/443-319/12-2/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-319/12-2/AS

możliwa jest akceptacja faktur, o której mowa w § 6 ust. 2 pkt 2 lit. b rozporządzenia, za pomocą poczty elektronicznej bądź faksem, pod warunkiem jednakże, że przesłane dokumenty będą zawierały podpis osoby upoważnionej do akceptowania przedmiotowych faktur, poświadczający, że przedmiotowe faktury zostały przez nią zaakceptowane. Podkreślić jednakże należy, że każdorazowo sposób akceptacji faktur, o którym mowa w § 6 ust. 2 pkt 2 lit. b rozporządzenia, winien zostać określony w umowie.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 06.04.2012 r. (data wpływu 12.04.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • prawidłowości akceptacji faktury wystawianej przez nabywcę w imieniu dostawcy przez osobę do tego upoważnioną na podstawie pełnomocnictwa jest prawidłowe,
  • prawidłowości akceptacji faktury wystawianej w formie elektronicznej przez nabywcę w imieniu dostawcy jest prawidłowe,
  • prawidłowości akceptacji faktury wystawianej w formie papierowej przez nabywcę w imieniu dostawcy - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12.04.2012r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości akceptacji faktury wystawionej przez nabywcę w imieniu dostawcy.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Sp. z o.o. (dalej C. lub Spółka) prowadzi działalność gospodarczą i jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym. Spółka nabywa towary i usługi od innych podatników VAT czynnych. Spółka planuje, w niektórych przypadkach, skorzystać z możliwości określonej w par. 6 rozporządzenia Ministra finansów z dnia 28.03.2011 w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów usług (dalej rozporządzenie), tj. Spółka planuje zawieranie umów z niektórymi dostawcami będącymi podatnikami VAT czynnymi upoważniające Spółkę do wystawiania faktur, faktur korygujących i duplikatów w imieniu i na rachunek dokonującego dostawy towarów lub usługodawcy. Informacja o zawarciu umowy zostanie dostarczona właściwemu dla Spółki Naczelnikowi Urzędu Skarbowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00