Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 06.08.2012, sygn. IPPP2/443-585/12-2/DG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-585/12-2/DG

W zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur zakupu otrzymanych w formacie PDF oraz ich archiwizowania w sposób elektroniczny.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15.06.2012r. (data wpływu 22.06.2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur zakupu otrzymanych w formacie PDF oraz ich archiwizowania w sposób elektroniczny jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22.06.2012r. wpłynął do tut. Organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur zakupu otrzymanych w formacie PDF oraz ich archiwizowania w sposób elektroniczny.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Sp. z o.o. dokonuje w toku działalności sprzedaży i zakupów towarów i usług. Transakcje te są dokumentowane fakturami VAT, które wystawiane są i przesyłane w formie papierowej za pośrednictwem kuriera lub poczty, bądź wręczane osobiście. Wskazane dokumenty archiwizowane są w formie papierowej i aby usprawnić przepływ dokumentacji Wnioskodawca rozważa zmianę stosowanych dotychczas rozwiązań w zakresie archiwizacji oraz zmianę sposobu przyjmowania faktur od dostawców.

Z kontrahentami, którzy będą przesyłać faktury drogą elektroniczną w postaci pliku PDF dołączonego do e-maila, będą zawarte porozumienia o akceptacji formy dostarczenia ww. faktur oraz będą określone procedury gwarantujące autentyczność i integralność faktur zakupu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00