Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 30.08.2012, sygn. IPPP3/443-546/12-4/LK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-546/12-4/LK

uznanie za wewnatrzwspólnotową dostawę towarów przemieszczenia towarów drogą lotniczą z terytorium kraju na terytorium Hiszpanii oraz stawki podatku mającej zastosowanie do tej transakcji

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18.05.2012 r. (data wpływu 21.05.2012 r.) uzupełnionym w dniu 10.07.2012 r. (data wpływu 13.07.2012 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 28.06.2012 r. (skutecznie doręczone w dniu 03.07.2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania za wewnatrzwspólnotową dostawę towarów przemieszczenia towarów drogą lotniczą z terytorium kraju na terytorium Hiszpanii oraz stawki podatku mającej zastosowanie do tej transakcji jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21.05.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania za wewnatrzwspólnotową dostawę towarów przemieszczenia towarów drogą lotniczą z terytorium kraju na terytorium Hiszpanii oraz stawki podatku mającej zastosowanie do tej transakcji.

Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 10.07.2012 r., złożonym w dniu 10.07.2012 r. (data wpływu 13.07.2012 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 28.06.2012 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (Spółka) skupuje używaną, zepsutą, niepotrzebną złotą i srebrną biżuterię na terenie kraju. Spółka rozważa sprzedaż towarów podmiotowi z Hiszpanii. Hiszpański nabywca posiadać będzie ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany przez hiszpańską administrację. Wywóz towarów na rzecz hiszpańskiego nabywcy, w celu dostawy sprzedanych mu towarów, byłby realizowany z wykorzystaniem bezpośredniego transportu lotniczego. Sam transport rozpoczynałby się w Polsce w krajowym porcie lotniczym i kończył w Hiszpanii. Organizacją wysyłki zajmowałaby się Spółka lub podmiot świadczący usługi przewozowe (spedycyjne) na jej rzecz. Spółka byłaby zlecającym wywóz i to na nią wystawione byłyby lotnicze dokumenty przewozowe (spedycyjne) tj. lotniczy list przewozowy (lub spedycyjny) (AWB), wystawiony przez przewoźnika (spedytora) realizującego wywóz na rzecz Spółki, z którego będzie wynikać, że towar ze Spółki został wysłany do hiszpańskiego nabywcy. Na potwierdzenie wspólnotowej dostawy towarów Spółka oprócz faktury sprzedaży, posiadać będzie dokumenty przewozowe oraz specyfikację poszczególnych sztuk ładunku. Specyfikacja poszczególnych sztuk ładunku, określać będzie z czego składała się konkretna przesyłka, wskazując na rodzaj dostarczanej biżuterii (np. srebny wisiorek, złoty pierścionek).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00