Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.05.2013, sygn. ITPP1/443-188a/13/TS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-188a/13/TS

Ustalenie obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 23 lutego 2013 r. (data wpływu 28 lutego 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 lutego 2013 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka jest zarejestrowanym i czynnym podatnikiem VAT. Od 1991 r. prowadzi działalność usługową, której głównym przedmiotem są Pogrzeby i działalność pokrewna, wraz z dostawą trumien, urn i utensyliów pogrzebowych (PKWiU 96.03). Spółka prowadzi rejestrację fiskalną wykonanych usług z zastosowaniem drukarek fiskalnych, ponieważ wszyscy klienci (osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej) żądają faktur na podstawie art. 106 ust. 4 ustawy o VAT. Obrót jest fiskalizowany w dniu wykonania usługi (pogrzebu) na podstawie art. 19 ust. 1, a zapłata za wykonane usługi następuje w różnej formie, często bezgotówkowo lub gotówką z przedłużonym terminem płatności. W 2012 r. Spółka wygrała przetarg zorganizowany przez Gminę na administrowanie i utrzymanie cmentarza komunalnego. Na podstawie podpisanej w dniu 29 lutego 2012 r. umowy z Gminą, Spółka zobowiązana jest do wykonania szeregu czynności (enumeratywnie 27) na rzecz zamawiającego, m.in.: prowadzenie racjonalnej gospodarki miejscami grzebalnymi (wytyczanie pól grzebalnych zgodnie z wymiarami określonymi w odpowiednich przepisach, wytyczanie rzędów na kwaterach grzebalnych, wytyczanie odstępów między grobami, wykorzystywanie do ponownego pochówku pól grzebalnych nieopłaconych po upływie 20 lat, wyznaczanie rezerwacji pól grzebalnych, wszystko w ramach kwater wyznaczonych przez Gminę), pobieranie opłat za korzystanie z cmentarza i urządzeń cmentarnych w wysokości określonej przez Burmistrza Miasta i Gminy, bieżące prowadzenie ewidencji tych opłat oraz przekazywanie ich do kasy Urzędu Miasta i Gminy lub na konto Gminy w terminie do 10. dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni wraz z rozliczeniem (rozliczenie to uprzednio należy przedłożyć do sprawdzenia i akceptacji upoważnionemu przez Burmistrza Miasta i Gminy pracownikowi Referatu Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska), pobieranie należności za przedłużenie miejsca na kolejne 20 lat, prowadzenie ksiąg cmentarnych w formie pisemnej i elektronicznej, bieżące utrzymanie czystości cmentarza, kaplicy i chodników wzdłuż cmentarza, systematyczne wykaszanie traw na terenie cmentarza, odchwaszczanie alejek i terenów wokół drzew i nasadzeń, wykonywanie prac korekcyjno-pielęgnacyjnych drzew i żywopłotów, wykonywanie systematycznej konserwacji i drobnych napraw obiektów, urządzeń, instalacji, ogrodzenia i nawierzchni alejek, usuwanie opadłych liści i odśnieżanie, usuwanie lodu i posypywanie piaskiem chodnika i dojazdu do cmentarza oraz głównych alejek na cmentarzu, wywóz nieczystości i ponoszenie związanych z tym kosztów, ponoszenie bieżących kosztów zużytej energii elektrycznej i wody, otwieranie i zamykanie bram cmentarza itd. W umowie Spółka nazywana jest Administratorem. Za wykonanie przedmiotu umowy Spółka otrzymuje wynagrodzenie ryczałtowe miesięczne opodatkowane stawką VAT 23%, płatne na podstawie faktury wystawianej przez Spółkę. W treści faktury nazwa wykonywanej usługi to Administrowanie i utrzymanie cmentarza w K.. Wynagrodzenie ryczałtowe obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym ryzyko Spółki z tytułu oszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy, a także innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na koszty. Wynagrodzenie Spółki nie jest w żaden sposób uzależnione od ilości pochówków, wniesionych opłat za przedłużenie prawa do grobu i tym samym od kwoty pobranych przez Spółkę i przekazanych Gminie opłat. Spółka nie ma wpływu na wysokość opłat i ich kalkulację. Spółka nie otrzymuje prowizji, marży ani innego wynagrodzenia za zebrane i przekazane Gminie opłaty. Procedura poboru opłat przebiega następująco:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00