Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 09.10.2013, sygn. ILPP3/443-42/13-2/TK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP3/443-42/13-2/TK

Podatek akcyzowy w zakresie obrotu wyrobami tytoniowymi

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 5 lipca 2013 r. (data wpływu 9 lipca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obrotu wyrobami tytoniowymi jest:

  • prawidłowe w części dotyczącej pytań 1, 2, 3, 4, 5, 6b i 6c.

UZASADNIENIE

W dniu 9 lipca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obrotu wyrobami tytoniowymi.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca, działający na polskim rynku 13 lat, specjalizuje się w handlu hurtowym i detalicznym wyrobami tytoniowymi. Zainteresowany posiada własną sieć sprzedaży sieć sklepów ZZ oraz hurtownię internetową z artykułami tytoniowymi, w której zaopatrują się podmioty gospodarcze, a wyroby służą do dalszej odsprzedaży. Chcąc wyjść naprzeciw oczekiwaniom i sugestiom klientów Wnioskodawca zamierza wprowadzić na rynek krajowy nowe marki papierosów luksusowych, tytoni, cygar i tabaki, które nie są jeszcze dystrybuowane na naszym rynku krajowym. Zainteresowany zamierza podjąć się produkcji i dystrybucji tych nowych na polskim rynku marek. Wnioskodawca przypuszcza, że największymi odbiorcami staną się restauracje i hotele o dużym przepływie zamożnych klientów polskich i zagranicznych. Zainteresowany zamierza również dystrybuować produkty przez hurtownię internetową, a także przez internetowy sklep detaliczny z wyrobami tytoniowymi. W celu rozpoczęcia produkcji wskazanych wyżej wyrobów tytoniowych Wnioskodawca zamierza uzyskać wpis do rejestru producentów wyrobów tytoniowych prowadzonego przez Ministra Rolnictwa Rozwoju Wsi oraz utworzyć skład podatkowy, w którym będzie odbywać się produkcja papierosów (i innych wyrobów tytoniowych). Zainteresowany zamierza wprowadzać do swojego składu podatkowego wyroby tytoniowe jako półprodukty, bez nałożonej banderoli podatkowej i bez nadrukowanej ceny detalicznej od legalnie działających podmiotów posiadających składy podatkowe zarówno z fabryk papierosów w kraju jak innych krajów członkowskich. Półprodukt o którym mowa będzie nabywany w formie papierosów w opakowaniu jednostkowym, zapakowanych w pakiety dalej w opakowania zbiorcze kartony, których produkcja w składzie podatkowym dostawcy została zakończona już po etapie zapakowania w opakowanie jednostkowe zawierające 20 szt. papierosów, ale przed nałożeniem banderoli podatkowej i przed nadrukowaniem maksymalnej ceny detalicznej. Te opakowania jednostkowe zostały zapakowane w pakiety i dalej w kartony. Produkcja zostanie dokończona w składzie podatkowym Wnioskodawcy, tj. półprodukt zostanie rozpakowany, nałożone zostaną banderole podatkowe i nadrukowana zostanie maksymalna cena detaliczna, następnie opakowanie jednostkowe zostanie zapakowane w celofan, 10 opakowań zostanie opakowane jako pakiet i dalej zapakowane w opakowania zbiorcze jako kartony. Na opakowaniach jednostkowych jako wprowadzający do obrotu będzie wskazany Zainteresowany.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00