Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 01.02.2013, sygn. IPTPB3/423-396/12-3/MF, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPB3/423-396/12-3/MF
1.Czy wobec zaistniałego stanu faktycznego, kwota 550.000,00 zł należna Pani M. tytułem zwrotu ceny sprzedaży maszyn stanowiła będzie w księgach Spółki koszt podatkowy w chwili zapłaty?
2.Czy można wprowadzić na stan magazynowy zwrócone maszyny w pierwotnej ich cenie zakupu i czy w chwili ewentualnej sprzedaży lub likwidacji można wprowadzić w koszty uzyskania przychodu ceny zakupu odebranych maszyn?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 31 października 2012 r. (data wpływu 5 listopada 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 5 listopada 2012 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatku z tytułu zwrotu ceny sprzedaży, wynikającego z ugody sądowej zawartej z kontrahentem oraz ponownego zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów ceny zakupu odebranych maszyn.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Spółka, Wnioskodawca), będąca przedstawicielem firmy M. - producenta, w dniu 4 sierpnia 1999 r. dokonała sprzedaży 15 sztuk maszyn do produkcji rajstop kontrahentowi E. , za kwotę 766.027,63 zł. W ciągu roku od zakupu przedsiębiorstwo E. zgłaszało kilka razy prośbę o serwisowanie maszyn, które to usterki na bieżąco Spółka usuwała w ramach gwarancji. Stwierdzono podczas napraw, że awarie maszyn wynikają ze stosowana przędzy w złym gatunku, częstej rotacji pracowników obsługujących maszyny, a co za tym idzie złego przeszkolenia i słabego doświadczenia w pracy przy maszynach elektronicznych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right