Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 06.11.2013, sygn. IPTPP4/443-562/13-4/JM, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP4/443-562/13-4/JM

Korekta nieodliczonego podatku.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 30 lipca 2013 r. (data wpływu 1 sierpnia 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 17 października 2013 r. (data wpływu 21 października 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korekty podatku naliczonego oraz sposobu dokonania korekty w związku z wydatkami poniesionymi na przebudowę i nadbudowę kamienicy jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 sierpnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korekty podatku naliczonego oraz sposobu dokonania korekty w związku z wydatkami poniesionymi na przebudowę i nadbudowę kamienicy.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 17 października 2013 r. (data wpływu 21 października 2013 r.) w zakresie doprecyzowania opisu stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny (ostatecznie przedstawiony w uzupełnieniu wniosku).

Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej i w oparciu o wydane pozwolenie na budowę tj. przebudowa i nadbudowa kamienicy usługowo-mieszkalnej, rozpoczęła roboty inwestycyjne. W budynku miała prowadzić działalność gospodarczą opodatkowaną podatkiem VAT i zwolnioną część mieszkalną przeznaczyć na wynajem. W tym celu podpisała umowę z firmą budowlaną na wykonanie robót budowlanych. Roboty budowlane rozpoczęły się w miesiącu sierpniu 2012 r., z faktur VAT wystawionych przez wykonawcę (firmę budowlaną) Spółka odliczała podatek naliczony w wysokości 49,28%, bo taki jest udział powierzchni użytkowej części usługowej kamienicy w powierzchni użytkowej ogółem, ponieważ Spółka nie mogła przyporządkować kosztów do części usługowej i mieszkalnej. Spółka rozpoczęła starania o zmianę przeznaczenia kamienicy z usługowo-mieszkalnej na usługową. Dnia 09.04.2013 r. Spółka zwróciła się z wnioskiem do Urzędu Miasta o zmianę w planie zagospodarowania przestrzennego miasta z przeznaczenia działki z funkcji zabudowy mieszkaniowej z usługami na funkcję usługową. W odpowiedzi otrzymała potwierdzenie, że zmiana została uwzględniona w planie zagospodarowania przestrzennego Miasta. Spółka będzie użytkowała budynek w całości na prowadzenie opodatkowanej działalności gospodarczej. W związku z tym, że po zakończeniu inwestycji, która nastąpi w 2014 r. budynek będzie wykorzystywany w całości do sprzedaży opodatkowanej VAT, Spółce przysługuje 100% odliczenie podatku naliczonego z faktur kosztowych związanych z prowadzoną inwestycją. Spółka ma też prawo do dokonania korekty deklaracji VAT-7, w których zostały ujęte faktury inwestycyjne z 49,28% odliczeniem, ponieważ nastąpiła zmiana przeznaczenia realizowanej inwestycji, po oddaniu do użytkowania w budynku wykonywane będą wyłącznie czynności opodatkowane VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00