Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 25.02.2013, sygn. IBPP3/443-18/13/EJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-18/13/EJ

korekta nieodliczonego wcześniej podatku naliczonego w sytuacji zmiany przeznaczenia środka trwałego (obiektu sportowego)

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 stycznia 2013r. (data wpływu 7 stycznia 2013r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  • prawidłowe w zakresie prawa do odliczenia w drodze korekty podatku naliczonego w związku ze zmianą sposobu wykorzystania krytej pływalni
  • prawidłowe w zakresie rozliczania podatku VAT przez Gminę z nowym numerem NIP nadanym dla Gminy
  • nieprawidłowe w zakresie korekty podatku naliczonego w związku ze zmianą przeznaczenia wybudowanej krytej pływalni.

UZASADNIENIE

W dniu 7 stycznia 2013r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia w drodze korekty podatku naliczonego w związku ze zmianą sposobu wykorzystania krytej pływalni.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca ponosił w latach 2002-2010 wydatki (tj. nabywał towary i usługi) na budowę krytej pływalni. Wydatki te były dokumentowane fakturami VAT z wykazanymi na nich kwotami podatku VAT. Faktury VAT wystawiane były na Gminę lub Urząd Gminy. Wartość początkowa przedmiotowej nieruchomości przekracza 15 tysięcy złotych. Kryta pływalnia została oddana do użytkowania w 2010r. Gmina po zakończeniu procesu inwestycyjnego przekazała obiekt nieodpłatnie (ustanowienie trwałego zarządu) dla zakładu budżetowego. Kryta pływalnia z dniem 1 listopada 2011r. została przekazana w dzierżawę (umowa odpłatnej dzierżawy) spółce gminnej. Gmina posiada w spółce 100% udziałów. Przed oddaniem pływalni w dzierżawę, była ona oddana wyłącznie w trwały zarząd zakładu budżetowego. Obiekt krytej pływalni jest trwale związany z gruntem. Przedmiotem umowy dzierżawy jest grunt zabudowany krytą pływalnią. Dotychczas Gmina nie odliczyła podatku VAT naliczonego ujętego w fakturach dokumentujących wydatki (nabycie towarów i usług) na wybudowanie krytej pływalni. Gmina nie ponosiła wydatków (nie nabywała towarów i usług) na ulepszenie obiektu krytej pływalni. Gmina oraz Spółka są zarejestrowanymi, czynnymi podatnikami podatku VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00