Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 07.06.2013, sygn. IBPP4/443-144/13/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-144/13/EK

zwolnienie od akcyzy zużycia paliwa żeglugowego

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 14 marca 2013r. (data wpływu 25 marca 2013r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy zużycia paliwa żeglugowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 marca 2013r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy zużycia paliwa żeglugowego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na wydobywaniu z dna śródlądowych zbiorników wodnych miału węglowego przy użyciu pogłębiarki ssąco-refulującej. Pogłębiarka ssąco-refulująca służy do usuwania i transportowania osadów z dna zbiornika D. Maszynownia znajduje się w kadłubie zasadniczym pogłębiarki, a dla zachowania odpowiedniej stateczności zamontowane są do burt i rufy pływaki stabilizujące. W maszynowni znajdują się dwa silniki spalinowe. Z przodu na trzech kolejnych pontonach ułożonych w kształt podkowy zamontowana jest konstrukcja bramowa do której przymocowano głowicę ssąco-refulującą. Spulchniony głowicą zasilaną elektrycznie urobek transportowany jest hydraulicznie przy pomocy pompy poprzez rurociąg o długości ok. 1400 m na brzeg zbiornika osadnikowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00