Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 12.09.2013, sygn. IBPBII/1/415-609/13/MCZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBII/1/415-609/13/MCZ

opodatkowanie zasiłku transferowego z Norwegii

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia z dnia 28 maja 2013 r. (data wpływu do tut. Biura 07 czerwca 2013 r.), uzupełnionym w dniu 09 sierpnia 2013 r., o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczące podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania zasiłku transferowego z Norwegii - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 07 czerwca 2013 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania zasiłku transferowego z Norwegii.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego pismem z dnia 30 lipca 2013 r. znak: IBPB II/1/415-609/13/MCZ wezwano o jego uzupełnienie. Wniosek uzupełniono w dniu 09 sierpnia 2013 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Przez ostatnie 3 lata Wnioskodawczyni przebywała w Norwegii gdzie pracowała i rozliczała się z podatku. W 2012 r. z powodów osobistych Wnioskodawczyni musiała powrócić do Polski. Przed wyjazdem Wnioskodawczyni nabyła prawo do zasiłku dla bezrobotnych w Norwegii, gdzie był wypłacany do momenty jego transferu do Polski. Wnioskodawczyni skorzystała bowiem z prawa do 3 miesięcznego transferu zasiłku stosownie do rozporządzeniem Rady EWG Nr , zgodnie z którym bezrobotnemu obywatelowi państwa członkowskiego przysługuje prawo przebycia do Polski w celu poszukiwania pracy i wypłaty zasiłku dla bezrobotnego przez okres 3 miesięcy na podstawie ustawodawstwa kraju, który przyznał zasiłek w tym wypadku Norwegii. W czasie pobierania transferowego norweskiego zasiłku dla bezrobotnych Wnioskodawczyni przebywała w Polsce, gdzie poszukiwała pracy i miała miejsce zamieszkania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00