Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 20.09.2013, sygn. IBPP3/443-781/13/UH, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-781/13/UH

Dokumentowanie zwrotu lub reklamacji towaru na podstawie innego od paragonu fiskalnego dokumentu potwierdzającego dokonanie sprzedaży

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 czerwca 2013r. (data wpływu 26 czerwca 2013r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania zwrotu lub reklamacji towaru na podstawie innego od paragonu fiskalnego dokumentu potwierdzającego dokonanie sprzedaży - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 czerwca 2013r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania zwrotu lub reklamacji towaru na podstawie innego od paragonu fiskalnego dokumentu potwierdzającego dokonanie sprzedaży.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Nowe przepisy zawarte w rozporządzeniu Ministra Finansów z dn. 14 marca 2013r. w sprawie kas rejestrujących, dotyczące zwrotu towaru, reklamacji oraz pomyłek obowiązujące od 1 kwietnia 2013r. wskazują na szczegółowy sposób postępowania w zakresie dokumentowania ww. operacji. § 3 ust. 4 rozporządzenia określa elementy, które powinna zawierać ewidencja zwrotów towarów i uznanych reklamacji. Z § 3 ust. 4 pkt 6 rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących z dnia 14 marca 2013r. wynika, że zwroty towarów i uznanych reklamacji, które skutkują zwrotem całości lub części należności z tytułu sprzedaży, ujmuje się w odrębnej ewidencji, do której należy dołączyć dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży. Ustawodawca nie określił wprost co jest takim dokumentem. Zdarza się, że klient zwracając lub reklamując towar nie posiada oryginału paragonu. System obsługi sprzedaży i system ewidencji magazynowej Wnioskodawcy generuje dokumenty, które potwierdzają dokonanie sprzedaży. Na ich podstawie jest możliwe zidentyfikowanie zakupionego towaru, ustalenie wartości netto, VAT należnego i brutto. W przypadku zwrotu towaru bądź reklamacji przez klienta nieposiadającego podstawowego dokumentu jakim jest oryginał paragonu, Wnioskodawca dokonywał zwrotu całości lub części należności z tytułu sprzedaży na podstawie posiadanych dokumentów w systemie, dołączonych do ewidencji zwrotów i uznanych reklamacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00