Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24.01.2013, sygn. IPPP3/443-1091/12-4/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1091/12-4/JK

Obowiązek rozpoznania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 22.10.2012 r. (data wpływu 25.10.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku rozpoznania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25.10.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku rozpoznania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka S.L. produkuje precyzyjne komponenty aluminiowe mające szerokie zastosowanie w przemyśle motoryzacyjnym, w tym między innymi osie zwijacza pasa bezpieczeństwa. Osie zwijacza pasa bezpieczeństwa (dalej: komponenty) sprzedawane są na rzecz nabywców z terytorium Polski, Niemiec oraz Czech (dalej: ostateczni nabywcy). Komponenty te wytwarzane są w fabryce na terytorium Hiszpanii i wysyłane do ostatecznych nabywców z terytorium Hiszpanii na terytorium Polski, Czech lub Niemiec.

W drodze do ostatecznych nabywców komponenty poddawane są czynnościom o charakterze wykończeniowym, wykonywanym na rzecz Spółki przez usługodawcę na terytorium Polski. Czynności te sprowadzają się do kontroli wizualnej, sortowania, ewentualnego usuwania tzw. nadlewów aluminium poprzez szlifowanie komponentów i czyszczenia. Z technicznego punktu widzenia czynności te nie zmieniają charakteru komponentu, nie powstaje w ich wyniku nowy wyrób ani nie zmienia się klasyfikacja statystyczna komponentu. Udział wartości czynności wykonywanych na terytorium Polski w całkowitej wartości komponentu jest nieznaczny wynosi około 4% ceny sprzedaży komponentu. Okres pozostawania komponentów u usługodawcy w Polsce nie był dotychczas szczegółowo monitorowany przez Spółkę, ale nie powinien przekraczać on zasadniczo 14 dni. Może zdarzać się jednak, że poszczególne dostawy komponentów mogą pozostawać u usługodawcy dłużej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00