Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 21.01.2013, sygn. IPPP3/443-1078/12-2/KB, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1078/12-2/KB

Czy sprzedaż godzin lotu, zgodnie z umowami na rok 2011 i 2012 odpowiada świadczeniu usług krótkoterminowego wynajmu środków transportu z art. 28j ust. 1 ustawy z 2004 r. o podatku od towarów i usług?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 17.10.2012 r. (data wpływu 22.10.2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usług świadczonych w ramach umowy sprzedaż kontyngent godzin lotu C. jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22.10.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usług świadczonych w ramach umowy sprzedaż kontyngent godzin lotu C..

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca zawarł z przedsiębiorcą mającym siedzibę w Niemczech (spółka komandytowa; dalej: Operator) w roku 2011 i 2012 ramowe umowy sprzedaży-kontyngent godzin lotu - C.. Umowy te nie mają charakteru wyłączności, tzn. że Operator nie jest ograniczony w świadczeniu usług na przedmiotowym samolocie na rzecz innych podmiotów, ani w jego używaniu.

Na podstawie tych umów Wnioskodawca składa u Operatora każdorazowo zamówienie na udostępnienie samolotu wraz z załogą i paliwem w celu przemieszczenie konkretnych osób w określone miejsca. Najczęściej są to przewozy osób z Niemiec do Polski i odwrotnie. Występują także przewozy osób pomiędzy lotniskami położonymi na terenie Polski. Ramowa umowa określa stawkę za godziny przelotu samolotem C.C. (CA), zasady obliczania godzin, zasady wystawiania faktur. Zgodnie z umową godziny lotu liczone są od momentu odblokowania samolotu do momentu jego zablokowania. Godziny rozliczane są na podstawie odpowiednich zapisów w księdze pokładowej. Stawka za godzinę lotu powiększana jest o należny podatek VAT zgodnie zobowiązującymi stawkami w Niemczech (19%). Minimalna rezerwacja samolotu to jedna godzina. Ramową umowę na rok 2011 zawarto na 365 dni następną obowiązującą od 01.01.2012 r. zawarto na czas nieokreślony z możliwością jej wypowiedzenia z zachowaniem 12-miesięcznego pisemnego okresu jej wypowiedzenia. Umowy te podlegają przepisom prawa niemieckiego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00