Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.05.2013, sygn. IPPP1/443-147/13-2/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-147/13-2/AS
opodatkowanie bezpłatnych świadczeń edukacyjnych, opodatkowanie usług przygotowywania posiłków oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Szkoły przedstawione we wniosku z dnia 14.02.2013 r. (data wpływu 18.02.2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- uznania bezpłatnych świadczeń edukacyjnych za pozostające poza zakresem opodatkowania VAT jest nieprawidłowe,
- możliwości zastosowania zwolnienia dla usług przygotowywania posiłków w stołówkach szkolnych jest prawidłowe,
- możliwości odliczenia podatku naliczonego na potrzeby świadczenia usług przygotowywania posiłków jest nieprawidłowe,
- prawa do pełnego odliczenia podatku VAT w związku z całokształtem działalności jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18.02.2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania bezpłatnych świadczeń edukacyjnych, opodatkowania usług przygotowywania posiłków oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: Podatek VAT), Szkoła jest jednostką budżetową Gminy, do zadań której, zgodnie ze statutem Szkoły (dalej: Statut)
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right