Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 06.08.2013, sygn. IPPP1/443-654/13-2/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-654/13-2/AW

wystawianie faktur korygujących oraz termin obniżenia VAT należnego

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 28.06.2013r. (data wpływu 05.07.2013r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku wystawienia faktur korygujących oraz terminu obniżenia podatku VAT należnego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 05.07.2013r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku wystawienia faktur korygujących oraz terminu obniżenia podatku VAT należnego .

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

XXX (dalej Spółka) jest częścią M - jednego z największych na świecie koncernów handlowych. Działalność Spółki polega na nabywaniu towarów od ich producentów i ich dalszej odsprzedaży.

W celu zwiększenia popytu na towary będące przedmiotem obrotu, Spółka ponosiła wydatki mające na celu zwiększenie sprzedaży. Biorąc pod uwagę fakt, że podmioty będące dostawcami towarów na rzecz Spółki również odnosiły korzyści z finansowanej przez Spółkę działalności wspierającej sprzedaż (ze względu na zwiększenie sprzedaży ich produktów), Spółka uznała za zasadne obciążanie tych podmiotów kosztami prowadzonych działań.

W związku z powyższym, w treści umów z dostawcami towarów handlowych zawarte zostały postanowienia, na podstawie których Spółka pobierała od dostawców opłaty m.in. za usługi logistyczne, marketingowe, merchandisingowe, MIS, CRM, ML itp. Powyższe opłaty pobierane były na podstawie wystawianych przez Spółkę faktur VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00