Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 08.11.2013, sygn. IPPP2/443-1012/13-2/KOM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1012/13-2/KOM

prawo do dokonania korekty (zmniejszenia) podatku należnego na podstawie oświadczenia, w sytuacji, gdy klient zwraca towar nieposiadając dowodu zakupu w postaci paragonu

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 18.09.2013 r. (data wpływu 20.09.2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do dokonania korekty (zmniejszenia) podatku należnego na podstawie oświadczenia, w sytuacji, gdy klient zwraca towar nieposiadając dowodu zakupu w postaci paragonu jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20.09.2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do dokonania korekty (zmniejszenia) podatku należnego na podstawie oświadczenia, w sytuacji, gdy klient zwraca towar nieposiadając dowodu zakupu w postaci paragonu.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka jest dystrybutorem biżuterii na rynku polskim, prowadzącym sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci sklepów. Sprzedaż towarów na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej ewidencjonowana jest przez Spółkę przy użyciu kas rejestrujących. W związku z tym Spółka wydaje klientom paragony fiskalne potwierdzające fakt dokonania zakupu towaru.

W odniesieniu do niektórych transakcji klienci z różnych uzasadnionych przyczyn dokonują zwrotów zakupionych towarów. W takiej sytuacji Spółka oferuje możliwość wymiany towaru lub zwrot środków pieniężnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00