Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 10.04.2014, sygn. ITPB1/415-106/14/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB1/415-106/14/AK

Czy wynagrodzenie (dochód) osoby prowadzącej przedszkole, pełniącej jednocześnie funkcję dyrektora przedszkola, pokryte dotacją otrzymaną z Gminy jest wolne od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 29 stycznia 2014 r. (data wpływu 3 lutego 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia od opodatkowania wynagrodzenia właściciela niepublicznego przedszkola jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 lutego 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia od opodatkowania wynagrodzenia właściciela niepublicznego przedszkola.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca od dnia 1 września 2012 r. do chwili obecnej, jako osoba fizyczna prowadzi przedszkole niepubliczne. Działalność ta prowadzona jest w oparciu o zawartą z Gminą umowę, na podstawie której przekazano Wnioskodawcy prowadzenie wymienionej placówki. Podstawę prawną prowadzonej działalności określa art. 5 ust. 2 pkt 3 w związku z art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t. j. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.). Wcześniej przekazana placówka występowała jako jednostka samorządowa. Działalność prowadzona przez Wnioskodawcę została zgłoszona i wpisana do ewidencji o nazwie: "Ewidencja Szkół lub Placówek Oświatowych Niepublicznych". Organem rejestrowym jest Burmistrz Miasta i Gminy. Jako osoba fizyczna prowadząca przedszkole Wnioskodawca wprowadził podatkową księgę przychodów i rozchodów. Osiągane dochody podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym w wysokości 19% pobieranym od dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej. Poza tym, że Wnioskodawca jest osobą prowadzącą przedszkole, pełni również funkcję jego dyrektora. W działalności tej Wnioskodawca występuje jako Organ przedszkola. Do zadań dyrektora należy między innymi: organizacja i kierowanie bieżącą działalnością opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczną przedszkola, rekrutacja kadry pedagogicznej i pracowników pomocniczych, koordynacja pracy, zaopatrzenie, administrowanie mieniem, pełnienie funkcji zarządczych, reprezentowanie przedszkola na zewnątrz, prowadzenie zajęć, itp. Na działalność placówki Wnioskodawca otrzymuje środki finansowe, które pochodzą z określonych raz w roku comiesięcznych wpłat należnych od rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola oraz dotacji otrzymanych od Gminy. Dotacje te przyznawane są na podstawie art. 80 ust. 3d ustawy o systemie oświaty. Zgodnie z powołanym przepisem, dotacje przyznawane są na dofinansowanie realizacji zadań placówki. Do zadań placówki należy między innymi: kształcenie, wychowanie, opieka oraz profilaktyka społeczna. Otrzymywane dotacje wykorzystywane są między innymi na pokrycie wydatków wynagrodzenia kadry pedagogicznej i pracowników obsługi placówki, w tym wynagrodzenia dyrektora. Pozostałe otrzymane środki finansowe służą również do pokrycia bieżących wydatków związanych z funkcjonowaniem przedszkola. Wynagrodzenie z tytułu pełnienia funkcji dyrektora przedszkola pokryte jest w całości otrzymaną dotacją z Gminy. Ze względu na to, że Wnioskodawca występuje jednocześnie jako osoba prowadząca przedszkole oraz pełniąca funkcję dyrektora, nie zawierał sam ze sobą żadnej umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej. Wypłacone wynagrodzenie wynika wyłącznie ze sporządzanych na okoliczność wypłat wynagrodzenia list płac.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00