Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 30.04.2014, sygn. ITPP1/443-153/14/BS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-153/14/BS

Prawo od korekty podatku naliczonego w związku ze zmianą przeznaczenia oraz sposób jego blokowania.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 22 stycznia 2014 r. (data wpływu 11 lutego 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korekty podatku naliczonego w związku ze zmianą przeznaczenia ścieżki spacerowo-rowerowej wokół jeziora oraz sposobu jej dokonania jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 lutego 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korekty podatku naliczonego w związku ze zmianą przeznaczenia ścieżki spacerowo-rowerowej wokół jeziora oraz sposobu jej dokonania.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina jest czynnym podatnikiem VAT. W latach 2006-2011 Gmina realizowała budowę ścieżki spacerowo-rowerowej wokół jeziora. Od momentu oddania ścieżki do użytkowania, tj. w 2011 r., Gmina wykorzystywała ww. nieruchomość do czynności niepodlegających opodatkowaniu nieodpłatne udostępnianie majątku dla mieszkańców.

W 2013 r. Gmina przekazała umową dzierżawy ww. nieruchomości Ośrodkowi Kultury, z przeznaczeniem na cele kulturalno-rekreacyjno-sportowe. Ośrodek Kultury płaci Gminie czynsz dzierżawny. Ośrodek jest instytucją kultury utworzoną na mocy uchwały Rady Miejskiej. Użytkuje pożytki z dzierżawy poprzez prowadzenie odpłatnego wynajmu powierzchni pod reklamę, organizację imprez sportowych, takich jak między innymi triathlon.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00