Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.06.2014, sygn. ITPB3/423-114/14/PST, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/423-114/14/PST

Czy wystarczające jest sporządzanie w spółce spisu z natury raz w roku i korygowanie kosztów o wartość niezużytych materiałów na koniec roku podatkowego (kalendarzowego) przy jednoczesnym nie prowadzeniu ewidencji wartościowo-ilościowej materiałów w przypadku wyboru wpłaty zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych w formie uproszczonej na podstawie art. 25 ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 25 lutego 2014 r. (data wpływu 6 marca 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zastosowania wpłaty zaliczek w uproszczonej formie - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 marca 2014 r. złożono ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej w sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zastosowania wpłaty zaliczek w uproszczonej formie.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest Spółką z ograniczoną odpowiedzialnością podlegająca opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych. Spółka zajmuje się produkcją urządzeń dla przemysłu spożywczego. Spółka prowadzi księgi rachunkowe zgodnie z ustawą o rachunkowości. Zgodnie z przyjętą polityką (zasadami) rachunkowości spółka na podstawie art. 4 ust. 4 ustawy o rachunkowości podjęła decyzję o wprowadzeniu uproszczenia w postaci ewidencji kosztów zgodnie z zapisami art. 17 ust. 2 pkt 4 ustawy o rachunkowości, polegającej na odpisywaniu w koszty wartości materiałów i towarów na dzień ich zakupu lub produktów gotowych w momencie ich wytworzenia, połączonym z ustalaniem stanu tych składników aktywów i jego wyceny oraz korekty kosztów o wartość tego stanu, nie później niż na dzień bilansowy. W związku z tym, w polityce rachunkowości przyjęto sporządzanie spisu z natury nie rzadziej niż na dzień bilansowy, tj. na 31 grudnia każdego roku, uznając, iż okresem sprawozdawczym jest rok podatkowy pokrywający się w przypadku spółki z rokiem kalendarzowym. Zastosowanie art. 17 ust. 2 pkt 4 ustawy o rachunkowości zdaniem Wnioskodawcy nie wywiera istotnego ujemnego wpływu na realizację rzetelnego i jasnego przedstawienia sytuacji majątkowej i finansowej oraz wyniku finansowego. Przy wyborze metody prowadzenia ewidencji materiałowej wzięto pod uwagę istotność wszystkich trzech wartości: stanu końcowego, przychodu i rozchodu. Specyfika działalności produkcyjnej Wnioskodawcy nie wymaga prowadzenia bieżącej i szczegółowej ewidencji materiałów. Zapasy materiałów są pod stałą kontrolą Prezesa Zarządu (nie zachodzi potrzeba kontroli przychodów i rozchodów materiałów, ustalenia wartości i ilości materiałów według asortymentów, a także rozliczania osób odpowiedzialnych za powierzone mienie), zakupy materiałów dokonywane są wyłącznie pod bieżące plany produkcyjne lub na potrzeby utrzymania stałych minimalnych stanów magazynowych. Spółka na podstawie art. 25 ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych korzysta z uproszczonej formy wpłacania comiesięcznych zaliczek na podatek dochodowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00