Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 23.06.2014, sygn. ITPP2/443-518/14/AD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-518/14/AD

Opodatkowanie i dokumentowanie fakturami VAT dotacjami.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 10 kwietnia 2014 r. (data wpływu 22 kwietnia 2014 r.), uzupełnionym w dniach 9 i 23 czerwca 2014 r. (daty wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania i dokumentowania fakturami VAT dotacji - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 kwietnia 2014 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniach 9 i 23 czerwca 2014 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania i dokumentowania fakturami VAT dotacji.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca, będąc podatnikiem podatku od towarów i usług, jest stowarzyszeniem kultury fizycznej. Działa na mocy ustawy prawo o stowarzyszeniach, ustawy o kulturze fizycznej i statutu. Jest specjalistycznym stowarzyszeniem kultury fizycznej, zrzeszonym w W..., posiada osobowość prawną, opiera swoją działalność na pracy społecznej członków, a dochód z działalności gospodarczej przeznacza na realizację celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału między członków. Od 6 lutego 2013 r. posiada zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych na wykonywanie ratownictwa wodnego. Zgodnie ze statutem Rozdziału II Cele i sposoby działania § 9 Celem W... jest: organizowanie pomocy oraz ratowanie osób, które uległy wypadkowi lub narażone są na niebezpieczeństwo utraty zdrowia na wodach śródlądowych i morskich, § 10 W... realizuje swoje cele poprzez: organizowanie wodnej służby ratowniczej, współdziałanie z organami administracji rządowej i samorządowej w zakresie bezpieczeństwa i porządku na wodach, udział w akcjach ratowniczych podczas zagrożeń powszechnych, katastrof naturalnych, ujawnienie zagrożeń bezpieczeństwa osób pływających i kąpiących się, wydanie ekspertyz i opinii w zakresie bezpieczeństwa wodnego, dokonywanie przeglądów kąpielisk, opracowanie i prowadzenie szkoleń oraz doskonalenie umiejętności ratowniczych, nadawanie stopni ratowniczych, nauczanie i doskonalenie umiejętności pływania, egzaminowanie i wydawanie dokumentów oraz odznak potwierdzających umiejętności pływania, prowadzenie działalności sportowej, turystycznej i rekreacyjnej, świadczenie usług z zakresu ratownictwa wodnego, prowadzenie działalności gospodarczej we własnym zakresie i poprzez udział w innych przedsięwzięciach mających na celu uzyskanie środków na realizację zadań statutowych, prowadzenie wśród dzieci i młodzieży zainteresowanej ratownictwem wodnym działalności w zakresie szkolenia i wychowania, kultury fizycznej i sportu. Wnioskodawca będzie realizować projekt pt. Program powszechnej nauki pływania U... w okresie od 1 kwietnia 2014 r. do 31 grudnia 2014 r. w ramach wsparcia realizacji zadania publicznego U..., którego zleceniodawcą jest Urząd Marszałkowski - 35,22%, Ministerstwo Sportu i Turystyki - 35,29%, różne urzędy gmin - 23,22% oraz wkład własny - wolontariat 6,27%. Z każdą z tych instytucji zawarta jest stosowna umowa. W projekcie bierze udział 35 gmin, na terenie których będą przeprowadzone nauki pływania dla dzieci szkolnych (trzecia klasa szkoły podstawowej - zajęcia dodatkowe). Dofinansowanie to realizowane przez Urząd Marszałkowski i Ministerstwo Sportu i Turystyki przyznane zostało w ramach wsparcia realizacji zadania publicznego w rozumieniu art. 16 ust. 1 ustawy. Wypłacone będzie w formie zaliczek w wysokości określonej harmonogramem płatności stanowiącym załącznik umowy o dofinansowanie. Dotacja celowa jest przeznaczona na pokrycie ściśle określonych wydatków ponoszonych przez organizatora projektu (W..) w związku z jego realizacją, a są to wydatki kwalifikowalne obejmujące: 1) koszty bezpośrednie (koszty merytoryczne) w tym: wynajem pływalni, wynagrodzenie instruktorów, wynagrodzenie nauczycieli - opiekunów, ubezpieczenie uczniów, transport dzieci na pływalnie, 2) koszty pośrednie (koszty obsługi zadania publicznego, w tym koszty administracyjne w tym: wynagrodzenia koordynatora i specjalisty do obsługi merytorycznej zadania, koszty obsługi księgowej, zakup materiałów biurowych, usługi pocztowe, usługi telekomunikacyjne, wynajem biura, zakup komputera, stworzenie strony internetowej, praca społeczna ratowników przy zabezpieczeniu zajęć. Działania podejmowane w projekcie obejmują w szczególności organizację nauk pływania dzieci klas trzecich szkół podstawowych oraz zarządzanie projektem. W kwestii podatku od towarów i usług Wnioskodawca oświadczył, że jest podatnikiem VAT i realizując zadania nie będzie mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony. Część urzędów gmin (30) biorących udział w projekcie przekaże dotację celową na takich samych zasadach jak U.M. i M.S i T, natomiast pozostałe 5 traktują dofinansowanie jak wykonaną usługę - naukę pływania, która podlega opodatkowaniu 23% stawką podatku i wymagają wystawienia faktury.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00