Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 10.06.2014, sygn. ITPP2/443-383/14/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-383/14/AW

Prawo do odliczenia na zasadach korekty podatku naliczonego od wydatków poniesionych na remont i wyposażenie świetlic wiejskich.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 18 marca 2014 r. (data wpływu 24 marca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów usług w zakresie prawa do odliczenia na zasadach korekty podatku naliczonego od wydatków poniesionych na remont i wyposażenie świetlic wiejskich jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 marca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia na zasadach korekty podatku naliczonego od wydatków poniesionych na remont i wyposażenie świetlic wiejskich.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina, w ramach projektu R poniosła wydatki na remont i wyposażenie świetlic wiejskich w ww. miejscowościach. Przedmiotowa inwestycja została dokonana w 2012 r. Remont i nabycie wyposażenia do przedmiotowych świetlic to jedna inwestycja. Kompleksowy remont świetlic z rozbudową został dofinansowany z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 w ramach działania Odnowa i Rozwój Wsi.

Gmina jest czynnym i zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Podatek naliczony związany z wydatkami poniesionymi w ramach projektu nie został odliczony w związku z przeznaczeniem inwestycji do czynności nieopodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Obecnie Gmina, w ramach planów przekształceń w sposobie zarządzania mieniem, rozważa możliwość zmiany formy użytkowania na odpłatną  w ramach umowy dzierżawy z Samorządowym Ośrodkiem Kultury Sportu i Rekreacji. Umowa dzierżawy, której zawarcie rozważa, zostałaby zawarta jeszcze w 2014 r. Samorządowy Ośrodek Kultury Sportu i Rekreacji jest samorządową instytucją kultury i działa na podstawie odrębnych przepisów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00