Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.07.2014, sygn. ITPP1/443-494/14/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-494/14/MS

Czy po wyrejestrowaniu dla potrzeb VAT Urzędu, Miasto ma prawo do korekty?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 6 maja 2014 r. (data wpływu 7 maja 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia przez Gminę podatku naliczonego z faktur zawierających nieprawidłowości - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 maja 2014 r. został złożony wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia przez Gminę podatku naliczonego z faktur zawierających nieprawidłowości.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Gmina xxx jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług i od l lutego 2005 r. składa deklaracje VAT-7 do właściwego urzędu skarbowego i rozlicza z tego tytułu VAT. Jednocześnie, do lutego 2005 r., zarejestrowany jako podatnik VAT, był również Urząd Gminy i Miasta w xxx, jednak podmiot ten zaprzestał działalności jako podatnik VAT poprzez złożenie zgłoszenia rejestracyjnego VAT-R aktualizującego dane podatnika ze wskazaniem okoliczności określającej obowiązek podatkowy - braku występowania Urzędu jako podatnika VAT w rozumieniu art. 15 ustawy o VAT. Gmina i Urząd posiadają dwa odrębne numery NIP. Do stycznia 2005 r. faktury zakupowe Gminy, dokumentujące wydatki, wystawiane były z podaniem na nich nazwy oraz numeru NIP Urzędu. Od lutego 2005 r. zasadniczo wszystkie faktur, zakupowe, dokumentujące wydatki Gminy powinny być wystawiane z podaniem na nich nazwy i numeru NIP Gminy, chociaż zdarzyć się mogą sporadyczne przypadki, w których nadal jako nabywca towarów lub usług wskazany jest Urząd, z podaniem numeru NIP Urzędu. Może się również zdarzyć, ze faktury dokumentujące zakupy zostały/zostaną wystawione z podaniem danych Gminy oraz NIP Urzędu lub danych Urzędu i NIP Gminy. W świetle powyższego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego, Gmina chciałaby uzyskać potwierdzenie odnośnie poprawności przeprowadzenia ewentualnych korekt przeszłych i przyszłych rozliczeń z tytułu VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00